تاریخ : 1395,سه شنبه 26 بهمن17:18
کد خبر : 52035 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

خروار خروار قانون؛ ایثارگران بی نصیب


خروار خروار قانون؛ ایثارگران بی نصیب

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: خروار خروار قانون برای ایثارگران تصویب شده است اما در عمل چیزی تصیب ایثارگران نشده است

فاش نیوز -  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خروار خروار قانون برای ایثارگران تصویب شده است اما در عمل چیزی تصیب ایثارگران نشده است.

به گزارش حبرنگار پارلمانی فاش نیوز، الیاس جضرتی نماینده مردم تهرای، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه مثبت قانونگذاران به ایثارگران اظهار داشت: نه این، بلکه مجالس قبلی هم همینطور بود یعنی از مجلس سوم که من به عنوان نماینده در آن بوده ام و تاکنون هیچ وقت در مورد موضوع ایثارگران در مجلس مقاومت ویژه ای وجود نداشته است.

نماینده ادوار سوم، چهارم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر هم بعضی درمخالفت با طرح و لایحه ای صحبت کرده اند باز هم آنها دنبال این بوده اند که شاید این روش به نفع ایثارگران نباشد و روش های بهتر دیگری وجود دارد که بر اساس آن عزت و شخصیتشان بیشترحفظ شود.

حضرتی با اشاره به انباشت قوانین و سوء استفاده برخی از مجریان برای دور زدن قانون متذکر شد: این مجلس هم مثل بقیه مجالس دوره های قبل به موضوع ایثارگران علاقمند است منتهی مجموعه قوانین و مجریان ما به گونه ای به هم ریخته است که قوانین مختلف و متضادی که داریم برای کسانی که در میدان عمل بخواهند آن را اجرا نکنند راه فرار زیادی را بوجود آورده است.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار یادآور شد: قوانین خیلی یک دست و منسجم و مکمل هم نیست و از این جهت واقعا" علیرغم اینکه خروار خروار قانون برای ایثارگران تصویب شده  ولی در میدان عمل چیزی نصیب ایثارگران نشده است و از این بابت من واقعا" متاسفم.

نماینده مجلس دهم اظهار داشت: ما الان در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راجع به به قوانین مختلف بررسی هایی را شروع و کل قوانین قبل و بعد از انقلاب را جمع آوری کرده ایم تا ببینیم چکار می توان کرد و در مرحله بعد، قوانین تکراری را کنار خواهیم گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم تاکید کرد: من فکر می کنم که فراکسیون ایثارکران هم باید یک چنین کاری را انجام دهد و بعد از آن صورت مساله مشخص خواهد شد که دراین وسط ایا ته قضیه برای ایثارگران چیزی مانده است یا نه؟یا اینکه فقط بد نامی مانده است.

.

صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد در واکنش به این سوال که آیا در رابطه با ایثارگران قانون کم داریم یا اینکه دولت به وظایف خود عمل نمی کند؟ پاسخ داد: ما قانون کم نداریم بلکه به نظر من ما قوانین متضاد زیادی هم در کشور داریم ولی اول از همه باید قوانین را روان و تکلیف مجری را مشخص کنیم تا بدانیم که از او چه می خواهیم.


کد خبرنگار : 18