تاریخ : 1395,سه شنبه 26 بهمن14:44
کد خبر : 52047 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

جانبازان اعصاب و خانواده هایشان مشاوره لازم اند!



جانباز شیمیایی 1- جانبازان اعصاب و روان دچار افسردگی و اضطراب مداوم هستند و بی خوابی و ترس مداوم دارند و در خواب هم کابوس می بینند و در اثر این موارد حتی دچار جنون و تشنج می گردند و یا رفتارهای تهاجمی و تندخویی و پرخاشگری (ضرب و شتم خانواده و اطرافیان) در پیش می گیرند که بلافاصله باید بستری شوند و تحت درمان قرار گیرند.

 نمیدانم چرا بنیاد در قبال این عزیزان احساس مسئولیت نمی کند؟ باور کنید خانواده این عزیزان گناهی نکرده اند! یک لحظه خودشان را جای این عزیزان بگذارند. ما در قرن 21 زندگی می کنیم. بودجه برای جانباز ندارید؟ تا دلت بخواهد پزشک و بیمارستان دارید، چرا کوتاهی می کنید؟

 آقایان معاونت درمان بنیاد! جانباز اعصاب و روان باید تحت نظر و بستری باشد و خانواده اش هم هر ماه مشاوره بگیرد. من جانبازان زیادی را می شناسم که با این وضعیت به حال خود رها شده اند. شما درس روانشناسی و روانپزشکی خوانده اید. اینها را بیمار فرض کنید نه جانباز!!

 27 سال از جنگ میگذرد. یعنی آقایان معاونت درمان دروس پزشکیان یادشان رفته ویا اطلاعاتشان به روز نیست یا نشسته اند وفقط برای جانبازان دعا می کنند!! ببینید در خارج چگونه این بیماران را درمان می کنند و اصلا نمی گذارند به این مرحله پرخاشگری و ضرب و شتم خانواده برسند چون آنها پیشگیری می کنند و شما اصلا" به پیشگیری اعتقاد ندارید؟

 باور کنید خجالت دارد. این ماجراها را هر روز می شنویم. چرا باید جانباز 70 درصدی با خانواده اش همین کار را بکند و وقتی من برایش توضیح میدهم قبول میکند وحالا با درمان مستمر هر روز بنده را دعا می کند یا فرزند جانبازی به دلیل رفتار پدرش افسردگی شدید داشت. با راهنمایی من هم خودش وهم پدرش تحت درمانند وپسر حالا در بهترین دانشگاه درس میخواند (قبلا اصلا درس نمی خواند) و پدر هم باورش نمیشد که از اثرات ptsd   وحالا خیلی بهتر شده. لااقل خانواده را به باد کتک نمی گیرد. ببینید چقدر از دنیا عقبیم و فقط لاف می زنیم و درحق قهرمانان جنگمان کوتاهی می کنیم.


کد خبرنگار : 20