تاریخ : 1395,سه شنبه 26 بهمن18:12
کد خبر : 52050 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

نمایندگان دلسوز مجلس بخوانند



براتی- نمایندگان محترم اکثریت دلسوز و امین خوبی درتصویب قوانین هستند و به حق هم برای وجود ایثارگران در بدنه دولت چنین قوانینی را وضع می کنند و یقینا" برای ایثارگران عزیزی که به علت عوارض جسمی زیاد نمی توانند خدمت کنند قوانینی همراه  آوانس بازنشستگی پیش از موعد تصویب خواهند کرد.

مشکل اساسی که وجود دارد:

1- باید تصویب شود کلیه قوانین ایثارگران به کلیه سازمان های دولتی و خصوصی و کلیه نیروهای نظامی و انتظامی قابل تسری و  لازم الاجرا است (مانند حق ارتقاء وترفیع تشویقی تا 4 رتبه به کارمندان در قانون نظام پرداخت هماهنگ تصویب شده و هیچ اشاره ای به نیروهای نظامی وانتظامی نشده است) به شرح ذیل:

 برابر قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 13/6/1370 ماده 3 تبصره 4 دولت می تواند یک الی 2 گروه تشویقی علاوه برگروه استحقاقی آنان اعطا نماید.

+++ برابر ماده 3 تبصره 7 قانون نظام هماهنگ دولت می تواند به ایثارگران که مشمول بند " د " و " ه " تبصره 4 این ماده می شوند علاوه بر گروه تشویقی تبصره یاد شده یک الی دو گروه دیگر اعطا نماید.

2- در قوانین ایثارگران بعضا یک بام و 2 هوا عمل می شود بعضی سازمان ها یک مقطع تحصیلی بالاتر را در آخر فیش حقوقی به عنوان حق ایثار  پرداخت می کنند و برای متقاضی مقطع بالاتر تفسیر می کنند درصورتی که هدف قانون گذار ارتقاع یک مقطع تحصیلی در پایه حقوقی بوده است که در سایر مزایا نیز موثر شود و در حکم کارگزینی یک مقطع بالاتر معادل ایثار ثبت شود که اینگونه عمل نمی شود خصوصا نیروی انتظامی ممکن است بعضی سازمان ها با صدورحکم و تاثیر در پایه حقوق به درستی عمل کنند.

  3- برابر قانون والدین جانبازان باید تحت پوشش بیمه ایثارگران قرار گیرند و از مزایای آن بهره مند شوند لیکن بیمه تامین اجتماعی  نیروهای مسلح والدین را جزء عائله نمی داند وبیمه آزاد بدون حق استفاده از مزایای ایثارگری قرار داده است.

 چه زیبا است در تصویب قوانین قبل از رای گیری با انشاء دقیق و قابل فهم برای همگان تنظیم تا راه فرار یا برداشت متفاوت برای  بعضی از مجریان نباشد.

  4- اینگونه قوانین که طرفداران خاص دارد برای ضمانت اجرایی آن افرادی در دفاتر ائمه محترم جمعه هر شهرستان حضور داشته  باشد و علت عدم اجرای آن را ازمسئولین محترم مطالبه نماید.

  5- درصورت عدم تنزل صلاحیت مکتبی و امنیتی حق تقدم برای ریاست هر سازمانی با فرد ایثارگری می باشد که جمعی آن سازمان است.

6- نمایندگان محترم باتوجه به اینکه دسترسی به شما یا دفاترتان در تهران یا هرشهرستانی که نماینده هستید به علت بعد مسافت یا مشغله کاری میسر نمی باشد برای اینکه وظیفه حقیقی نمایندگی را به خوبی انجام دهید و آراء شما مبتنی بر نظرات مردم شهرتان باشد.

 خواهشمند است در سایت مجلس شماره تلفن ارتباطی خود و آدرس الکترونیکی ایمیل خود را اعلام نمایید تا توسط کارمندانی که مجلس تصویب نموده می توانید داشته باشید جمع بندی پرینت و به عرضتان برسانند تا در زمان مقرر مطرح گردد.


کد خبرنگار : 20