تاریخ : 1395,چهارشنبه 27 بهمن16:22
کد خبر : 52067 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

حضور در جبهه و درصد جانبازی، ملاک معافیت های فرزندان ایثارگران


حضور در جبهه و درصد جانبازی، ملاک معافیت های فرزندان ایثارگران

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه درقانون خدمت سربازی دو نوع معافیت برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده است فرزندان رزمندگان داوطلب بالای شش ماه حضور در جبهه و یا درصد جانبازی و اسارت می توانند از آن استفاده کنند.

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه درقانون خدمت سربازی دو نوع معافیت برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده است فرزندان رزمندگان داوطلب بالای شش ماه حضور در جبهه و یا درصد جانبازی و اسارت می توانند از آن استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب ماده 103 قانون برنامه ششم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی و تائید آن توسط شورای نگهبان اظهار داشت: رزمندگانی که بیش از شش ماه سابقه حضور در دوران دفاع مقدس را با شرایطی که در برنامه ششم توسعه کشور ذکر شده است دارند بنا بر قانون یکی از فرزندان شان از خدمت سربازی معاف است.
عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند تصویب لایحه برنامه ششم و اصلاحات صورت گرفته برای جلب نظر شورای نگهبان از سوی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:شورای نگهبان در ماده 103 خواستار درج عبارت "در صورت اذن فرماندهی کل قوا شده بود و مجلس با همین عبارت که در صورت اذن فرماندهی کل قوا "ان را اصلاح و مجدا به شورای نگهبان برای تائید نهایی ارسال کرد.
ابوترابی یادآور شد:در قانون خدمت سربازی دو نوع معافیت برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده است که یکی ار انها برای فرزندان رزمندگان داوطلب بالای شش ماه حضور در جبهه است و دیگری هم برای هر ماه جضور رزمندگان یا درصد جانبازی و اسارت است که کسر خدمت تعلق خواهد گرفت.
نماینده ایثارگر مردم استان اصفهان درمجلس دهم با بیان اینکه این معافیت ها  در ماده 103شامل هر دو حالت می شود تصریح کرد:این معافیت ها شامل فرزندان جانبازان، رزمندگان و آزادگان به طور کلی و بدون در نظر گرفتن تاریخ خاصی صورت گرفته است.
به گفته ابوترابی بهره مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح انتخابی شدن رئیس بنیاد شهید از سوی جامعه ایثارگران توضیح داد:کار کارگروه این طرح به پایان رسیده است اما با روند فعلی دستور جلسات مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال 96 این طرح در سال اینده پس از بررسی در کمیسیون اجتماعی در صحن علنی ارائه خواهد شد.

کد خبرنگار : 23