تاریخ : 1395,جمعه 29 بهمن19:03
کد خبر : 52073 - سرویس خبری : اخبار

اظهارات عضو شورای شهر تهران درباره ایثارگری شهدای آتش نشان پلاسکو


اظهارات عضو شورای شهر تهران درباره ایثارگری شهدای آتش نشان پلاسکو

عضو شورای شهر تهران و یکی از افراد مطلع درباره جزئیات حادثه پلاسکو در بازدید از غرفه فاش نیوز،گوشه هایی از روحیات ایثارگرانه آتش نشانان شهید را بیان نمود.

فاش نیوز- محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران و یکی از افراد مطلع درباره جزئیات حادثه پلاسکو در بازدید از غرفه فاش نیوز در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، گوشه هایی از روحیات ایثارگرانه آتش نشانان شهید و دیده های خود را از زیبایی های این حادثه بیان نمود.

پیرهادی به خبرنگار ما اینگونه گفت.

فاش نیوز: سوالی داشتم در رابطه با ساختمان پلاسکو. چون شما در آنجا شاهد بودید، بچه هایی در این حادثه به شهادت رسیدند، بعضا" بسیجی بودند و ایثار کردند. در این رابطه می توانید توضیح دهید؟

پیر هادی: حادثه پلاسکو ایثارگری بچه های آتش نشان را بیشتر نشان داد. ما چون در حوزه شهرداری و مدیریت شهری کار می کنیم، فضای بچه های خادم زوار می آیند، بچه های آتش نشانی هستند. بهترین گروهی که پیش ما می آیند، این گروه هستند. هم از نظر جسمی هم از نظر انگیزه ای و باورهایشان افراد خیلی قوی هستند. ما اینها را بیشتر از بدنه مردم و جامعه می شناختیم. در حادثه پلاسکو این برای عموم مردم روشن شد.

حالا من می گویم چه اتفاقی افتاد. شما فکر کنید در ساختمانی که 33 هزار متر بنای تجاری دارد، نزدیک 600 مغازه دارد، و در آن ساعت روز تردد زیادی هم داشتند، چه اتفاقی افتاد؟!

 اینها آمدند همه مرذم را بیرون کردند، ولی خودشان ماندند! این نشان می دهد که ایشان در جایگاه ایثار، حاضر شدند.پجان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند. این خیلی نکته مهمی بود. معمولا آتش نشان اگر از خاموش کردن آتش ناامید شود، آتش را همانجا فریز می کند که به جای دیگری منتقل نشود و بیرون می آید. ولی بچه های آتش نشانی ایستادند. ولی مثلا شهید امینی که فرمانده پایگاه بسیج هم بود در آتش نشانی، وقتی نردبان امد که او را خارج کند، باز نیامد. باز نیروهایش را فرستاد بروند و گفت من یک دور دیگر در این طبقه بزنم، نکند یک نفر دیگر مانده باشد، بعد بیاید. وقتی دور زد و بازدید کرد و آمد برود، حالا دیگر فرصتی نبود و ساختمان ریخت.

فاش نیوز: او می خواست مدافع حرم شود؟

- بله درست است. شهید بهنام میرزاخانی هم علاقه داشت مدافع حرم شود. انگار به دوستان ما هم در بسیج مراجعه کرده بود برای رفتن برای دفاع از حرم. بچه های حزب اللهی آتش نشانی انگیزه بالایی دارند. این حادثه آبرویی شد برای این بچه ها. اهمیت کارشان بیشتر به چشم مردم آمد. نشان داد که این بچه ها در عمل خیلی اهل ایثار و شهادت هستند.


کد خبرنگار : 20