تاریخ : 1395,چهارشنبه 11 اسفند20:09
کد خبر : 52086 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مزیت های جدید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران


مزیت های جدید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ویژگی های جدید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه کشور را تشریح کرد.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ویژگی های جدید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی با اشاره به تصویب بخش ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه کشور خاطرنشان کرد: درقانون جدید که تصویب شده است شهدای مدافع حرم غیر ایرانی، فرزندان و همسران آنها تحت تابعیت ایران و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهند گرفت.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از ویژگی های جدید قانون جامع ایثارگران را تحث پوشش قرار دادن شهدای حرم از سوی  بنیاد شهید عنوان کرد.

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: همچنین خواهران و برادران شهدا که محجور و تحت تکفل پدرو یا مادر بوده اند، پس از رحلت والدین تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به سهمیه دانشگاهی برای رزمندگان تصریح کرد: در این قانون سهمیه دانشگاهی به رزمندگان شش ماه خدمت به بالا تسری داده شده است تا آنها هم بتوانند از این سهمیه استفاده کنند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی  کانون ها را یک مقدار فعال تر کرده ایم و 20درصد از آن را مختص به رزمندگان کرده ایم.

 حجت الاسلام حسن نوروزی متذکر شد: در قانون جدید مقرر شده است برای کسانی که در بخش خصوصی کار می کنند ودولتی نیستند همانند شاغلین دولتی  یک مقیاسی برای استفاده از معافیت مالیاتی را تصویب کردیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مسئولان اجرایی برای اشتغال زایی در جامعه هدف اظهار داشت: در این برنامه مصوب کردیم که کلیه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد باید در طول سال های اجرای برنامه توسعه ششم به کار گمارده شوند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص معافیت های فرزندان ایثارگران تصریح کرد: در ماده 103 قانون برنامه ششم در مورد معافیت های سربازی هم تصریح شده است: رزمندگانی که شش ماه و یا بیشتر سابقه حضور در جبهه  را دارا هستند به ازای هر ماه حضور، یک ماه کسر خدمت برای فرزندانشان در نظر گرفته شود.

نوروزی یکی دیگر از ویژگی های جدید در قانون جامع ایثارگران را یادآور شد و افزود: کسانی که با مدرک کارشناسی بازنشسته می شوند در صورت تمایل می توانند با همان مدرک و احتساب فوق لیسانس به سر کار برگردند و پس ازاین مدت، با حقوق 35 سال بازنشسته می شوند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: بر اساس مصوبات جدید در قانون برنامه ششم توسعه کشور سهمیه کنکور رزمندگان در دانشگاه ها را به میزان 5درصد توسعه دادیم که علاوه بر آن قبلا 25 درصد هم متعلق به جانبازان و آزادگان بود که در صورتی که آن را پر نکنند رزمندگان می توانند از این سهمیه هم استفاده کنند.


کد خبرنگار : 18