تاریخ : 1395,شنبه 07 اسفند15:23
کد خبر : 52107 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

بنیاد در بی خاصیت ترین دوران خود قرار دارد!


بنیاد در بی خاصیت ترین دوران خود قرار دارد!

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان بر این باور است که ایثارگران در سخت ترین شرایط خود بسر می برند و برنامه ششم توسعه، به به و چه چه خوبی دارد اما برای حل مشکلات ایثارگران باید در آینده دست به دامن کمک های مردمی شد.

فاش نیوز - رئیس مجمع نمایندگان استان همدان بر این باور است که ایثارگران در سخت ترین شرایط خود بسر می برند و برنامه ششم توسعه، به به و چه چه خوبی دارد اما برای حل مشکلات ایثارگران  باید در آینده دست به دامن کمک های مردمی شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، آزاده هشت سال دفاع مقدس، رئیس اداره مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس و رئیس سابق هیات تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید معتقد است با وجود تصویب قانون برنامه ششم توسعه و ارائه لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت، از این نمد کلاهی به ایثارگران نمی رسد و مسئولیت این کوتاهی و قصور متوجه بنیاد شهید است. با هم این گفت و گو را می خوانیم.

 

فاش نیوز: وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه سال 96چگونه است؟

 

- ایثارگران ما الان در سخت ترین شرایط بسر می برند و اولین گلایه من از مسئولین بنیاد شهید است که متاسفانه نه در جاهای دیگر پیگیری کردند و نه در هیئت دولت پیگیری می کنند یعنی ایثارگران ما الان در سخت ترین شرایط خود در 38سال گذشته بسر می برند.

بچه های بنیاد شهید در شرایط سخت و رنج و از جاهای مختلفی که به آنها کمک می کنند مسائل رفاهی و زندگی خود را حل می کنند و متاسفانه بنیاد در بی خاصیت ترین شرایط خود قرار دارد و این گلایه را به آقایان گفته  و تذکر هم داده ایم.

متأسفانه حق ایثارگران ما تاکنون در هیچ جایی ادا نشده است و در برنامه ششم هم که لایحه و برنامه است چه کسی می خواهد آن را اجرا کند، آیا در برنامه ای که در پیش رو داریم حق ایثارگران ادا شده است؟ من می گویم نه نشده است.

این نیست که حقشان ادا شده باشد چرا که برنامه ششم، برنامه است و به به و چه چه خوبی دارد اما چه کسی می خواهد به آن عمل کند؟ بنیاد شهید چقدر پیگیربوده است؟  ما که چیزی ازآنها ندیدیم. بنیاد شهید به خاطر بی خاصیت بودن مسئولان مربوطه اش نسبت به ایثارگران در بدترین شرایط بسر می برد، اگرچه کارمندان آن خوبند و کار و تلاش می کنند اما آنچه که مهم است مدیریت در رأس کار است که متاسفانه این موضوع را دربنیاد نمی بینیم.

این موارد را به بیت گفته ایم، به رئیس جمهور و معاونش گفته ایم که بابا بنیاد در بدترین شرایط خود بسر می برد و مسئولان آن کار نمی کنند و شرایط کنونی دربنیاد سخت است. من یک برنامه ای دارم که در آینده می خواهم آن را مطرح کنم که حداقل برای حل مشکل ایثارگران کمک مردمی بگیریم، در حالی که بعد از 38 سال آنها باید بهترین موقعیت را داشته باشند اما متاسفانه ...

 

فاش نیوز: گویا بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی دولت وضع درآمدهای کشور بهتر شده است؟

 

- بله، درآمدهای دولت بهتر شده است، چون تشکیلات اقتصادی و بانک دی را آن طوری خوردند و بردند و الان آقایی که باید  در زندان باشد رابطان ذی نفوذ رفتند آزادش کردند و صدها میلیارد تومان را غارت کردند. از آن طرف هم، اموال ایثارگران را دارند می برند.

آقایی که خواهر زاده اش را آورده بنیاد، دارد میلیاردی اینور و آن ور می کند باندی که دارد در مجموعه فساد ایجاد می کند و واقعا" ایثارگران و بچه های آنها در شرایط سختی باید بسر ببرند؟! آن سیستم های اقتصادی شان، متاسفانه شبکه هایی را درست کرده اند و دارند همه چیز را می بلعند. این ها را بارها دردادگاه هم گفتیم و از دادستان محترم می خواهیم که حق ایثارگران را بگیرند.

ایثارگران چندین بار می خواستند بیایند جلوی در مجلس اما گفتیم به خاطر نظام به خاطر... حضور پیدا نکنند. به هرحال ما داریم پیگیری می کنیم اما تا کی باید ایثارگران سکوت کنند .من از سران سه قوه می خواهم ورود پیدا کنند، از دولت هم می خواهیم ورود جدی پیدا کند. آقا کسی در رأس بنیاد شهید باید باشد که بداند چکار باید بکند و ایثارگر باشد. بفهمد و حس داشته باشد وقتی حس نیست این بدبختی سر مجموعه می آید. الان این را می گویم که چند روز دیگر مستندات را ارائه خواهم داد و مسائل را به همه مردم ایران خواهم گفت.

 

فاش نیوز: آخرین نتایج بدست آمده از تحقیق و تفحص چیست؟ آیا مشخص شده است که چه کسی مقصر است؟

 

- الان برخی از آقایان در زندان هستند و پول ها بازگردانده و کارهای خوبی شده است ولی باندی که به بنیاد شهید آورده اند و حاکم کرده اند، باندی خارج از مجموعه بنیاد شهید است، چرا که  بچه های بنیاد و کارمندان آن  از پاک ترین افراد هستند و بدنه آن سالم است، اما متاسفانه آقایان، آدم هایی را ازاین  ور وآان ور به بنیاد آورده اند و آنها را در شبکه خود قرار داده اند و فعالیت و کار اقتصادی انجام می دهند و ما با اینها کار داریم.

اگرمی گویند اینطور نیست من اسم آنها را در مطبوعات می آورم، من به دادستان محترم گفته ام: آقای دولت آبادی خوب ورود کردید و من هم تشکر می کنم اما  لطفا" این کار را به نتیجه برسانید و بگویید که چه بلایی بر سر مردم آورده اند. آیا پول ایثارگران برگردانده می شود؟ بنابر این ما کارمان را انجام داده ایم. آقای دولت آبادی خوب ورود کرده است اما از زیر مجموعه و قضات می خواهیم که تعللی در کار نشود. چرا باید این آقا ازاد شود؟ به چه عنوان آزاد شده است و کی آمده آزادش کرده و این ها حرف هایی است که باید تعیین تکلیف شود.

فاش نیوز: به نظر شما اوضاع و احوال ایثارگران در سال آینده چگونه خواهد بود، آیا به عنوان یک نماینده در تصویب لایحه بودجه 96 ورود می کنید؟

 

- بله ورود می کنیم ولی پیشنهاد هایی که دولت داده و اکنون مطرح شده است کافی نیست وحق ایثارگران این نیست و حق اساسی آنها را ادا نمی کند. آیا حق ایثارگران این است که الان بروند بازنشسته شوند و سرمایه شان را به مبلغ ناچیزی بفروشند؟ آیا این حقشان است که نیروگاه را بفروشند  و 470میلیارد تومان بدهند پاداش پایان خدمت و مشکل ایثارگران را حل کنند؟!

 

فاش نیوز: آیا شما به عنوان نماینده نمی توانستید درجاهایی ورود کنید؟

 

- ورود کردیم.

 

فاش نیوز: پس چرا نتیجه نداد؟

 

- ببینید باید دولت لایحه بیاورد و بنیاد هم پیش بینی لازم را بکند. دولت و بنیاد شهید باید بیایند دفاع کنند. اما آیا تاکنون کسی دفاع کرده است؟

من از دولت می خواهم که سریعا" بیاید تعیین تکلیف کند؛ در غیر این صورت برای ایثارگران این مساله قابل تحمل نیست که یک آدم ضعیفی را بیاورند و بخواهند از آن دفاع کنیم، باید از این کار دست بردارند چرا که دیگر این قبیل اقدامات به انتها رسیده است.

 

فاش نیوز: عمر دولت رو به اتمام است. الان می شود اقدامی کرد؟

 

- اگر یک روز هم که باقی مانده باشد باید یک آدم قوی  بیاید و در رأس بنیاد شهید قرار بگیرد. 


کد خبرنگار : 18