تاریخ : 1395,یکشنبه 08 اسفند14:56
کد خبر : 52157 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تاثیر منفی ریزگردها بر سلامت جانبازان و بی عملی بنیادشهید!


تاثیر منفی ریزگردها بر سلامت جانبازان و بی عملی بنیادشهید!

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا در بحث ریزگردها و تاثیر آن بر سلامت جانبازان شیمیایی با دید ملی به قضیه نگاه و بر اساس ضروزت اقدام کند.

فاش نیوز - نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا در بحث ریزگردها و تاثیر آن بر سلامت جانبازان شیمیایی با دید ملی به قضیه نگاه و بر اساس ضروزت اقدام کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "همایون یوسفی" نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان اظهار داشت: بحث ریزگردها روی سلامت انسان ها مطمئنا تاثیر منفی می گذارد.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان اظهار داشت: وقوع پدیده ریزگردها در خوزستان از 18 سال گذشته تاکنون تاثیر بدی بر روی سلامت ساکنان این استان زرخیز گذاشته است و جانبازان عزیز و به خصوص جانبازان شیمیایی هم به همان نسبت و شاید هم بیشتر در مقابل آن تاثیر پذیرتر بوده اند، به همین دلیل لازم است که دربحث ریزگردها سازمان ها، نهادها و دستگاه های دولتی دست اندرکار به طور  جدی ورود کنند.
پزشک متخصص مجلس دهم تصریح کرد: در این صورت تمامی آحاد جامعه از موضوع سود خواهند برد و هم اینکه به جانبازان عزیز بیشتر از این آسیبی وارد نشود و انشالله بحث گرد و غبار در استان خوزستان ملی دیده شود و با این نگاه ملی ما بتوانیم این موضوع را پس از دو دهه کنترل و برطرف کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که بنیاد شهید چه اقداماتی را باید در این خصوص انجام دهد خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با این مشکل با دید ملی برخورد و سپس در  جهت حل آن اقدام کند.
نماینده استان خوزستان در مجلس دهم با تاکید بر لزوم تسریع در عملیاتی شدن وعده رئیس جمهور جهت کنترل کانون ریزگردها و رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان یادآور شد: وعده های مطرح شده رئیس جمهور در سفر استانی به خوزستان در زمینه کنترل کانون ریزگردها و رفع مشکلات آب و فاضلاب باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان متذکر شد: در خصوص کنترل کانون های داخلی ریزگردها و رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان وعده هایی داده شد که امید است هر چه سریعتر به مرحله اجرایی برسد.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میزان اعتبارات برای بهبود مشکلات و رفع مسائل اساسی، خصوصا" ریزگردها هنوز مشخص نشده زیرا نیازمند کار کارشناسی است اما در هر صورت باید تعیین تکلیف شود.


کد خبرنگار : 18