تاریخ : 1395,دوشنبه 09 اسفند13:57
کد خبر : 52195 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

ماده 38 برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شود



ماده 38 قانون خدمات رسانی به ایثارگران برای بسیجیان حالت اشتغال که در بخش خصوصی مشغول به کار بوده و اکنون مستمری بگیر تامین اجتماعی شده‌اند اجرا نمی شود.

 

ماده 38 قانون خدمات رسانی به ایثارگران برای بسیجیان حالت اشتغال که در بخش خصوصی مشغول به کار بوده و اکنون مستمری بگیر تامین اجتماعی شده‌اند اجرا نمی شود.

علیرضا کامی شیرازی - جانباز پنجاه درصد حالت اشتغال دارای 33 ماه حضور داوطلبانه (بسیجی) در دوران دفاع مقدس هستم، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش ارزشمند شما به جامعه ایثار و شهادت، سه پیشنهاد جهت بررسی در لایحه بودجه سال 96 ارائه می شود.
 1- در خصوص پرداخت شهریه دانشگاه پردیس برای ایثارگران و فرزندان جانبازان، حداقل 70درصد تخفیف شهریه در نظر گرفته شود، چرا که امثال بنده بخاطر محدودیت مالی و حقوق کم، توان اینکه ماهیانه حدود یک و نیم میلیون تومان برای شهریه پرداخت کنیم را نداریم.

 
 2- فرزندان دختر جانبازان که در دانشگاه های خارج از شهر و استان خود با هر شرایطی که پذیرفته می شوند به دانشگاه محل سکونت خود منتقل شوند تا با توجه به مخاطرات دوری راه از مشکلات اجتماعی در اینده پیشگیری کرد.
3- اجرای کامل ماده 38 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، فارغ از اظهار نظرهای سلیقه‌ای بنیاد در قالب صدور بخشنامه های مختلف اجرائی که به استان ها ابلاغ شده، به صرف اینکه یک شخص بسیجی داوطلب و یا حالت اشتغال است بر اساس صراحت ماده موصوف اجرا شود.

زیرا برای بسیجیان حالت اشتغال که در بخش خصوصی مشغول به کار بوده و اکنون مستمری بگیر تامین اجتماعی شده‌اند ماده 38 اجرا نمی شود، در این رابطه دو سال است پرونده ای در بخش ایثارگران سپاه و بنیاد محل سکونت تشکیل داده شده است اما بخاطر بازنشستگی و مستمری بگیر شدن، افراد پرونده‌ها را برای صدور حکم به مرکزارسال نمی کنند!


کد خبرنگار : 17