تاریخ : 1395,چهارشنبه 11 اسفند17:16
کد خبر : 52228 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس: بنیاد باید زیر و رو شود!


نمایندگان مجلس: بنیاد باید زیر و رو شود!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد تحول بنیادین و ساختاری در بنیاد شهید و امور ایثارگران شدند.

فاش نیوز -  نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد تحول بنیادین و ساختاری در بنیاد شهید و امور ایثارگران شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، در ادامه حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تجمع جانبازان در ساختمان بنیاد شهید در روز شنبه 14 اسفندماه، چند تن از نمایندگان ملت در بهارستان حمایت خود را از این اقدام اصلاح گرانه اعلام کردند.

نماینده کرمانشاه: تجمع جانبازان یک تجمع صنفی است

قاسم جاسمی نماینده جانباز شیمیایی مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجتماع مسالمت آمیز جانبازان در ساختمان بنیاد شهید یک تجمع صنفی است و هیچ ربطی به مسائل سیاسی ندارد و نباید دیگران هم از این موضوع سوءاستفاده کنند. وی افزود: جانبازان همه چیز خود را در راه خدا دادند و برای اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی، مردم،ولایت و رهبری سختی ها را تحمل و همه چیز خود را تقدیم کردند و مصداق بارز آیه 110 سوره توبه هستند و با اموال و جان خود در این راه قدم گذاشتند.

نماینده کرمانشاه در مجلس دهم اضافه کرد: برگزاری تحصن صنفی در ساختمان بنیاد، صرفا بخاطر سوء مدیریت از کلان تا پایین و از صدر تا ذیل بنیاد شهید و امور ایثارگران که باید رضایتمندی برای ایثارگران ایجاد کند، است.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید الان دوستان بنیاد شهید این ادعا را داشته باشند کخ ما کار کردیم و زحمت کشیدیم و در خدمت ایثارگران بودیم، اما واقعیت قضیه این است که کسی که در خدمت ایثارگران و جانبازان قرار می گیرد باید شب و روز خود را کنار بگذارد و به حداقل مسائل شخصی زندگی خود برسد.

دکتر جاسمی خاطر نشان کرد: به نظر بنده از نظر مدیریتی باید در مدیریت بنیاد شهید یک تجدیدنظر صورت بگیرد و انشاءالله این تجدید نظر رضایت مندی ایثارگران را از بعد مسائل مادی و معنوی تامین کند.

جلیل مختار سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: جانبازان و خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند

جلیل مختار سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی خواسته های برحق جانبازان اظهار داشت: جانبازان و خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند و همه ما اعتقاد داریم که اگر آنها نبودند، ما الان در کشور امنیت کنونی را نداشتیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان باید با سعه صدر با مطالبات این قشر عزیز جامعه برخورد کنند تا نیازهای انها برآورده شود. وی اظهار داشت: باید با یک نگاه و دید خاص و ویژه، نیازهای این عزیزان در بحث پزشکی، دارویی، رفاهی و معیشتی برآورده شود و همه ما چه مجلس و چه دولت نسبت به این عزیزان مسئولیت دوچندان داریم و در برابر آنها باید پاسخگو باشیم.

جلیل مختار نماینده خوزستان در پایان حمایت خود را از اجتماع مسالمت آمیز جانبازان در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد و گفت : امیدوارم مسئولان بنیاد بیش از این با پافشاری بر روش های ناکارآمد مدیریتی خود این عزیزان را مکدر نکنند.

 

نماینده شهرضا: جانبازان از نظام حمایت کردند، ما هم از آنها حمایت می کنیم

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر طبق قانون باید حداقل نیازهای معیشتی را برای ایثارگران فراهم کند.

"سمیه محمودی" فرزند شهید غلامرضا محمودی قائم مقام تیپ قمر بنی هاشم با اشاره به این مطلب که جانبازانی که اکنون در سنین میانسالی و پیری قرار دارند، جوانی و زندگی خود را در دفاع از مرزهای عزت و شرف مرزهای اسلامی سپری کردند یادآور شد: این عزیزان دوران سختی را گذراندند و در برهه ای از زمان به عنوان جوانان این کشور به جبهه رفتند و دچار صدمات جسمانی و روحی فراوانی شده اند.

وی گفت: اینکه در حال حاضر از لحاظ معیشتی نیازهایی را دارند، بنیاد و مسئولان موظفند حداقل توان خود را برای برطرف کردن آن به کار ببرند و توجه ویژه دولت به این قضیه ضروری است.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: همین ها هستند که در دوران سختی و پر فراز و نشیب انقلاب و دفاع مقدس با رضایت، جان خود را به خطر انداخته و حمایت خود را به اثبات رسانده اند.

فرزند سردار شهید غلامرضا محمودی در خانه ملت تاکید کرد: من حمایت کامل خود را از جانبازان و ایثارگران اعلام می کنم و معتقدم هر کاری برای آنها بکنیم باز هم کم کرده ایم.


کد خبرنگار : 17