تاریخ : 1395,یکشنبه 15 اسفند19:52
کد خبر : 52229 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

با تصویب مجلس صورت گرفت

اختصاص سهمیه دانشگاه به جانبازان زیر 25درصد


اختصاص سهمیه دانشگاه به جانبازان زیر 25درصد

نمایندگان مجلس با اصلاح ماده 105 لایحه برنامه ششم توسعه اعاده شده از شورای نگهبان، رای به استفاده جانبازان، فرزندان و همسران جانبازان زیر 25 درصد از سهمیه دانشگاهی دادند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس با اصلاح ماده 105 لایحه برنامه ششم توسعه اعاده شده از شورای نگهبان، رای به استفاده جانبازان، فرزندان و همسران جانبازان زیر 25 درصد از سهمیه دانشگاهی دادند.

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه علنی مجلس در روز چهارشنبه 10 اسفندماه برای رسیدگی به موارد اعاده شده از شورای نگهبان اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، جانبازان و فرزندان و همسران جانبازان زیر 25 درصد می توانند از سهمیه دانشگاهی استفاده کنند.

وی ادامه داد: این مصوبه تنقیحی ماده 105 برنامه ششم توسعه در قالب 5 درصد رزمندگان و مازاد سهمیه 25 درصدی است و این عزیزان هر چه که مازاد 25 درصد باشد را می توانند برای سهمیه ورود به دانشگاه استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ساله ما بین 15 تا 25 درصد سهمیه مازاد در دانشگاه ها داریم و عزیزان زیر 25 درصد و خانواده های آنها می توانند از این سهمیه استفاده کنند. نوروزی در پایان یادآور شد: این مصوبه تنقیحی ماده 105 برنامه ششم توسعه کشور است که از سوی نمایندگان مجلس اصلاح و تصویب شده است.


کد خبرنگار : 17