تاریخ : 1395,چهارشنبه 11 اسفند19:53
کد خبر : 52231 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

حمایت فراکسیون ایثارگران مجلس از تجمع اعتراضی جانبازان در بنیادشهید


حمایت فراکسیون ایثارگران مجلس از تجمع اعتراضی جانبازان در بنیادشهید

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی حمایت قاطع خود را از اجتماع ایثارگران در ساختمان بنیاد شهید اعلام کرد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی حمایت قاطع خود را از اجتماع مسالمت آمیز ایثارگران در ساختمان بنیاد شهید اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی تصریح کرد: ما از همه جانبازان، رزمندگان و ایثارگران دفاع می کنیم و حرف ما این است که بنیاد شهید باید به این عزیزان توجه و دقت کافی کند و ما به عنوان نماینده از مطالبات ایثارگران دفاع می کنیم.

حسن نوروزی اظهار داشت: اصولا حرف ما با آقای شهیدی و مجموعه بنیاد شهید این است که یک مقدار قوی و به عنوان مسئول و مدافع ایثارگران و جانبازان در صحنه حضور پیدا کنند. در حین برنامه ششم توسعه کشور به جز یک جلسه ای که این عزیزان در کمیته ای حضور پیدا کردند، کمتر در مجلس حضور داشته اند.

وی گفت: حتی نامه های که ما به بنیاد شهید ارسال می کنیم، پاسخ هایی که داده می شود ایثارگرانه نیست و مانند یک اداره معمولی به ما جواب می دهند، اما حتی ادارات معمولی، احترام ایثارگران را نگه می دارند و قوی پاسخ می دهند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: الان ما جانبازانی داریم که برای یکی دو میلیون درمانده و حیران هستند و اگر با فرماندار یا شهرداری مکاتبه کنیم، شاید بتوان برای آنها مبلغی دریافت کرد، اما بنیاد شهید در این مورد کمکی نمی کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم ادامه داد: به نمایندگی از جانبازان و ایثارگران از مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران گله مند هستیم و چرا که آقایان می توانند از بودجه هایی که در اختیار دارند و از ریاست جمهوری و کارخانه ها دریافت می کنند، در این شب عیدی به ایثارگران، جانبازان و رزمندگان کمک کنند.

وی تاکید کرد: واقعیت قضیه این است که آقایان همان کار عادی که قانون آنها را مکلف کرده است و در حد پولی که دارند عمل می کنند، در حالی که توقع این است که بنیاد شهید قوی و محکم در صحنه حاضر شود و به نیازها و مطالبات بر حق جامعه هدف رسیدگی کند.

آزاده دفاع مقدس در مجلس دهم متذکر شد: نامه نگاری های زیادی با بنیاد شهید در مورد مسائل و مشکلات جانبازان و ایثارگران انجام شده است اما متاسفانه پاسخی دریافت نمی کنیم و هستند جانبازانی که چند درصدی جانباز هستندو بر اساس پرونده هایی که در محاکم داشته اند، حقوق شان قطع شده است و متاسفانه خانواده های آنها در حال متلاشی شدن است و به درخواست های ما بنیاد توجهی نمی کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: احساس من این است که مسئولان بنیاد از سر سیری یک مقدار به ایثارگران توجه می کنند، در حالی که کسی که در این جایگاه قرار می گیرد، باید به صورت ایثارگرانه و جان فدایی کار کند و مثل شمع بسوزد تا دیگران بسازند.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی اضافه کرد: امید آن داریم که در آینده شاهد یک وضعیت خاص باشیم، بخصوص الان که برخی از خبرها را می شنویم، که بعضی از خانواده های ایثارگران به دلیل فقر مالی در حال متلاشی شدن هستند، بسیار ناخوشایند و نگران کننده است.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: مگر یک جانباز، ایثارگر و آزاده و رزمنده که جان و حیثیت خود را با تمام وجود در اختیار کشور قرار داده است، مگر چه دارد که بخواهند از او اختلاس و سرقت کنند و عده ای به آلاف و الووف برسند.

نوروزی اضافه کرد: به عنوان نماینده مجلس ما نگران هستیم و شکایت داریم، به عنوان مثال همین تحقیق و تفحص که از بنیاد شهید شد و آقای خجسته نماینده همدان پیگیر بود، کسی هنوز جوابگو نبوده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقایان باید خود را اصلاح کنند و پاسخگو باشند و مسئولان بنیاد حدأقل پاسخگوی آقای خجسته باشند و وضعیت به گونه ای نشود که ایثارگران مجبور به تجمع باشند و بی توجهی به خواسته های این عزیزان علاوه بر اینکه کم لطفی است، بلکه از لحاظ قانونی جرم هم تلقی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی تأکید کرد: ما از همه جانبازان، رزمندگان و ایثارگران دفاع می کنیم و حرف ما این است که بنیاد شهید باید به این عزیزان توجه و دقت کافی کند و ما به عنوان نماینده از مطالبات ایثارگران دفاع می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هر چند که ما از بنیاد هم دفاع می کنیم و می گوییم که حیثیت خود را نگه دارند و پاسخ بدهند و به میدان بیایند و در مرکز استان ها و شهرستان ها مدیران بنیاد پاسخگو باشند و نسبت به زیر دستان خود توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: بنیاد شهید یک اداره معمولی در کشور نیست و همانند مسجد وجاهت و قداست خاصی دارد و هم کسانی که در آن جا خدمت می کنند و هم کسانی که به آنجا مراجعه می کنند، باید مورد احترام و تکریم قرار بگیرند و در واقع ایثارگرانی که به بنیاد مراجعه می کنند مانند یک زائر باید توسط مسئولان مورد رسیدگی قرار بگیرند، چرا که اینها (جانبازان) از نزد خدا برگشته اند باید مورد توجه قرار داد و این ها نماینده خدا هستند و اگر کسی نماینده خدا را اذیت کند، خود خدا را اذیت کرده است و به عذاب سخت الهی گرفتار می شود.


کد خبرنگار : 24