تاریخ : 1395,شنبه 14 اسفند15:29
کد خبر : 52244 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

ما فقط میخواهیم بنیاد به خود بیاید!



مرتضی قنبری وفا- متاسفانه در کمیسیون پزشکی بنیاد جریانی روال دارد که باعث وارد شدن لطمات فراوانی به جانبازان شده و گویا راه حل آن یک حلقه مفقوده است. جریان از این قرار است که عده ای معدود با سند و مدرک تراشی در نهایت عافیت وارد کمیسیون شده و در صدهای جانبازی نا بحق گرفته اند.

 حال با همین مسئله بنیاد به خاطر جلوگیری از این اتفاق از آن سوی بام آفتاده و جانبازانی که واقعا" مشکل داشته و حتی مشکلشان خیلی حاد است بخاطر نداشتن مدرک کافی درصدهای واقعی آنان احراز نمی شود و به نا حق چوب عده ای دغل باز را آنان به جان می خرند.
واقعا" چاره کار چیست؟
در مقابل جانبازی که درد جسمی و معلولیت شدید دارد و خانواده اش در فقر مطلق به سر می برند، به این جانباز ناتوان 15 درصد داده اند که هیچ تسهیلاتی به او تعلق نمی گرد و محتاج نان شب است.

 در این میان عده ای وجود دارند که اعتقاد دارند اصلا" درصدها تبعیض آمیز هستند و کلیه جانبازان به یک میزان مساوی باید ساپورت شوند، هر چند چنین اعتقادی در میان جانبازان است ولی در واقع نمیتوان برای مثال یک جانباز 25 درصد را با جانباز 70 درصد را به یک میزان خدمات رسانی کرد چون اصلا" برای بنیاد چنین بودجه سنگینی فراهم نیست.

 در شرایط فعلی جانبازان درصد پائین عملا" هیچ تسهیلاتی دریافت نمی کنند و جانبازان زیر 25 درصد که اصلا" به شمار نمی آیند و فقط یک دفترچه بیمه درمانی دریافت کرده و از چرخه حمایت بنیاد خارج هستند.
اما سئوال اینجاست گروه راضی با این شرایط کدامند؟

 جوابی برای این سئوال نیست، چون هیچ گروه از تمام اقشار جانبازان از خدمات رسانی رضایت کافی نداشته و هزاران مشکل ریز و درشت آنان را احاطه کرده که بنیاد و دولت متاسفانه توان رفع آن را نداشته و سعی می کند با حرکات تبلیغاتی این مسائل را کتمان کند و آنچه در این میان به دست آمده به دو جریان منتهی شده، جریان اول جریان جانبازان نا راضی است و جریان دوم، جریان جامعه است که فکر می کنند تمام امکانات، تسهیلات و رانت ها متعلق به جانبازان است، یعنی چی؟

یعنی آش نخورده و دهان سوخته.
پس راه حل چیست؟

 اکنون پس از 30 سال از پایان جنگ جانبازان تصمیم به یک تجمع مسالمت آمیز گرفته و بارها تاکید کرده اند که این حرکتی علیه نظام و حاکمیت نیست ، حال  باید به انتظار نشست تا نتیجه آن را به  عمل دید.
شاید این حلقه مفقوده باشد و فرجی حاصل شود و سیستم حکومتی بپذیرد که شراط فعلی قابل تحمل نیست و ما خواستار یک بنیاد قوی ، مسئولیت پذیر و جوابگو در قبال انتظارات ایثارگران، به دور از حرکات تبلیغاتی است.

 ما نمی خواهیم تصاویر این تجمع از سی ان ان و بی بی سی پخش شود و کوچکترین انتقادی به حاکمیت نظام وارد شود بلکه می خواهیم بنیاد متحول شده و آسیب ناپذیر ظاهر شود و در اولین حرکت آنچه بنده نگاشتم در اعطای درصد از کار آفتادگی رفع اشکال کند که این خواسته همه است.
در انتهای سخن، بنده به آینده خوشبین بوده و اظهار می دارم به لحاظ طرز تفکر خود جانبازان، حکومت و سیستم این حرکات هرگز دستمایه بدخواهان نمی گردد و دولت هم با پذیرش نقاط ضعف خود در رفع اشکال و کوتاهی ها با اتخاذ تدابیر هوشمندانه پر توان  ظاهر خواهد شد.


کد خبرنگار : 20