تاریخ : 1395,پنجشنبه 19 اسفند14:58
کد خبر : 52329 - سرویس خبری : اخبار

نرخ رشد بیکاری در بین ایثارگران کشور ۴ درصد است



معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بحث اشتغال در کشور به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح است، گفت: نرخ رشد بیکاری در کشور ۱۲ درصد و در بین ایثارگران ۴درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مهدی ایزدی امروز (19 اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بنیاد شهید 22 اسفند 58 به دستور امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان محروم و مرزی است، گفت: حضور موثر رزمندگان و جانبازان خراسان جنوبی در صحنه های مختلف بیانگر پتانسیل بزرگ اجتماعی آن است و جانبازان و رزمندگان به کمک نظام اسلامی آمدند و انقلاب را همراهی کردند.

ایزدی در ادامه بیان داشت: در کشور والدین شهدایی وجود دارند که تاکنون هیچ حقوق مستمری از بنیاد شهید با وجود نیازمندی به آن دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه تقویت بنیه شغلی ایثارگران در اولویت کاری بنیاد شهید است، ادامه داد: مسکن و گلزارها نیز از دو سال قبل در دستور کار قرار گرفت و اداره کل مددکاری طرح سپاس را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به طرح سپاس اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت های اصلی بنیاد شهید حضور در خانه خانواده های شهدا و طرح سپاس است و 15 هزار مقصد معین داریم.

ایزدی با بیان اینکه 88 مرکز مشاوره بنیاد شهید در سطح کشور دارد، اظهار کرد: بنیاد شهید اعطای تسهیلات فعالیت سربازی، واگذاری خودرو، وام قرض الحسنه اضطراری به خانواده های شهدا را در دستور کار دارد.

وی با توجه به اینکه تمام مدیران در هر پستی در سطح استان و کشور مدیون خون شهدا هستند، افزود: مدیران تلاش کنند تا هفته ای یک بار به دیدار خانواده های شهدا بروند و حضور مدیران سبب دلگرمی برای خانواده های شهدا می شود.

معاون بنیاد شهید کشور با اشاره به اینکه بحث اشتغال در کشور به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح است، ادامه داد: نرخ رشد بیکاری در کشور 12 درصد و در بین ایثارگران 4درصد است و در خراسان جنوبی 400 نفر از خانواده های شهدا بیکار هستند.