تاریخ : 1395,شنبه 21 اسفند12:01
کد خبر : 52334 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

یادواره شهدای مدافع حرم در دبیرستان شاهد عفاف اهواز/ تصاویر


یادواره شهدای مدافع حرم در دبیرستان شاهد عفاف اهواز/ تصاویر

یادواره "شهدای مدافع" حرم با حضور تنی چند از خانواده های شهدا و رزمندگان مدافعان حرم گردان سرافراز جعفر طیار (ع) و رزمندگان گردان کربلا در اهواز برگزار گردید .

فاش نیوز - یادواره "شهدای مدافع" حرم با حضور تنی چند از خانواده های شهدا و رزمندگان مدافعان حرم گردان سرافراز جعفر طیار (ع) و رزمندگان گردان کربلا در دبیرستان "شاهد عفاف" ناحیه یک اهواز برگزار گردید .

میزبانان اصلی این برنامه شهدایی ، دانش آموزان 13-12 ساله دبیرستان بودند که برای اثبات همدلی و همراهی خود با رزمندگان مدافع حرم پول تو جیبی چند روز خود را برای تهیه هدایایی اختصاص دادند . آنها امیدوار بودند هدایای آنها با شروع سال نو به دست رزمندگان مدافع حرم برسد . 360 بسته تنقلات شامل گردو ، فندق ، نخودچی و کشمش به همراه چند دست زیرپوش ، جوراب ، چفیه و کلاه بافتنی عیدی صادقانه کسانی بود که  با نوشتن دلنوشتهایی صادقانه تر ، ارادت خود را به مدافعین حرم نشان دادند . البته ده تا از این کلاه ها را خانواده شهید مدافع حرم ، شهید اسکندری بافته بود .

مدیر دبیرستان سرکار خانم مظفری درباره هدف از برگزاری این مراسم گفت : هدف ما ابتدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. در عین حال ما بانوان و دختران دبیرستان شاهد عفاف به وظیفه و رسالت خود ، یعنی پشتیبانی از جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم عمل کردیم . این اقدام ما به نوعی حمایت و آمادگی ماست در دفاع از حرمین شریفین .   

این مراسم  بی ریا و نورانی با تلاوت آیات چند از کلام الله مجید توسط رزمنده دلاور گردان کربلا ، حاج منصور کریمی آغاز شد . بعد از آن آقای نوآیین ، مسئول ستاد شاهد ناحیه با تشکر از زحمات دانش آموزان برای برگزاری چنین محافل شهدایی ، در تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم گفت : وجود و حضور رزمندگان و خانواده شهدا در مدارس برای این است که ما نقشه راه را گم نکنیم .

بعد از ایشان ، رزمنده و پیشکسوت صاحب نام "حاج سید باقر احمدی ثنا" به ایراد سخنرانی پرشوری درباره تاریخ دفاع مقدس و عظمت حرکت رزمنده مدافعان حرم پرداخت . او با مهارت خاصی برای لحظاتی دل و افکار دانش آموزان  حاضر در جلسه را به تاریخی تابناکی پیوند داد که پدرانشان برای آن جانفشانی کرده بودند .

وی گفت : رضا خان میر پنج فرمانده قزاقها بود که بعد با کمک انگلیس اعلام پادشاهی کرد . او ارتش مقتدری تشکیل داد به تعداد 126 هزار نفر و آنها را با تجهیزات پیشرفته ای مسلح کرد . تا اینکه جنگ جهانی دوم آغاز شد . ایران اعلام بی طرفی کرد . اما انگلیس اهمیتی نداد و از طریق آّبهای گرم ایران به طرف روسیه لشکرکشی کرد . از یک طرف ارتش 4000 نفری انگلیس در هنگام ورود به کشور ما حدود چند صد نفری از نیروهای ما را کشتند و از شما ایران حدود 6000 نیروی روسی نیز برای ورود به کشور با ارابه ها و خودروهای خود حدود 250 هزار دام را زیر چرخ و تایرها انداختند تا از آن مسیرهای صعب العبور بگذرند . بعد هم چه فجایعی در کشور ایجاد کردند . رضا شاه می گفت : مگر می شود با گوشت و پوست در مقابل توپ و تانک مقابله کرد ؟ ما نمی توانستیم پس در مقابل هجوم کشورهای بیگانه شکست خوردیم .

ایشان در تبین نقش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای حفظ امنیت کشور با جسم وتن خود گفت : 44 کشور مستقیما هم نیرو و هم تجهیزات پیشرفته به کشور عراق کمک کردند تا پنجمین ارتش دنیا شد . دید ما تازه انقلاب کرده ایم و در کشور دگرگونی بوجود آمده است ، نیروی مسلح کشور هنوز توان خوبی ندارد ،  با یک هجوم سر از 5 کیلومتری اهواز درآورد . همین قدر بگویم در عملیات والفجر هشت یک نوجوان 14 ساله دیده بان ما شد . 60 روز تمام ، بعد از نماز صبح تا دم غروب با یک تکه نان و یک قمقمه آب بالای دکل می رفت تا ما را از تحرکات دشمن آگاه کند . بالاخره عراقی ها او را شناسایی کردند و با زدن خمپاره های متعدد دکل را متلاشی نمودند . سراسیمه به محل رفتیم . هر کس تکه ای از بدن او را جمع کرد و در پلاستیکی گذاشت . وقتی مادرش به تکه ها نگاه کرد ، گفت : حضرت زهرا (س) از من راضی شدی ؟

پس اگر به نیروهای انقلابی اعتماد کردیم با گوشت و خون دفاع می کند . این بود که یک متر از کشور به دشمن ندادیم . این نشان داد که می شود با گوشت و خون از کشور دفاع کرد .

رزمنده گردان کربلا ، احمدی ثنا در خصوص نقش رزمندگان مدافع حرم ایرانی در سوریه افزود : آنجا جنگ شد . 250 هزار جنگنجوی تمام عیار به سوریه آوردند تا در ظرف یک هفته کار این کشور را تمام کنند . سوریه از ما کمک خواست . گفتیم : رزمنده های ما مثل شهید هلیسایی ، غوابش ، سیاح به شما آموزش می دهند . گفتند : این برای ما کافی نیست . این شد شهید مسلمی ، موسوی ، نادر حمید برای دفاع به سوریه اعزام شدند . آنها جنگ را ندیده بودند . اما با آموزه های جنگ آشنا بودند . رزمندگان مدافع حرم ایرانی با روحیه انقلاب طوری در سوریه جنگیدند که امروز نیروهای سوری در قدرت تمام به سر می برند .

آنگاه این پیشکسوت دفاع مقدس رو به دانش آموزان دبیرستان شاهد عفاف گفت : بچه ها ! برای شهدا برنامه برگزار کردید ، پس باید مثل آنها عمل کنید . دشمن و نظام سلطه شما را هدف قرار داده تا باورهایتان را از بین ببرد . به چادرهایتان ایراد می گیرند . به درس خواندن هایتان ایراد می گیرند . هزاران جبهه باز کردند تا شما را منحرف کنند . آن جوانی پیروز این میدان است که در این جبهه مقاومت کند . امروز از شهدا می گوییم . فردا از شما می گویند . مدافعینی که در مقابل تزویر ، دروغ و انحراف دشمن مقاومت کردند .

معاون پرورشی ناحیه یک ، آقای خراسانی نیز در بیاناتی کوتاه در خصوص ارزش شهدای مدافع حرم گفت : آنها برای دفاع از عزت و شرف ما وارد میدان شدند . اگر امروز دختر و مادر و خانم ما با عزت در خیابانها حرکت می کند به خاطر این شهدا است . این شهدا خانواده داشتند . اما رفتند . یک موجودات زمینی بودند که شدند آسمانی . به چشمانشان نگاه بکنید . آنها در بین ما زنده هستند . روز محشر آنها در کنار ائمه اطهار منتظر ما می باشند . شرمنده آنها نشویم روز قیامت !

از برنامه های دیگر این مراسم معنوی اجرای سرودی زیبا توسط دانش آموزان مدرسه بود که آهنگسازی آن توسط خانواده رزمنده گردان کربلا حاج منصور کریمی تنظیم شده بود . در پایان برنامه از خانواده شهدا و رزمندگان مدافع حرم با اهدای لوح قدردانی بعمل آمد .  

 


کد خبرنگار : 17