تاریخ : 1395,پنجشنبه 26 اسفند13:38
کد خبر : 52367 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

چندسئوال از رییس مجلس درباره قانون جامع ایثارگران؟!



مشکانی

مشکانی - من در میان شما باشم یا نباشم... نگذارید رزمندگان دفاع مقدس در پیچ و خم روزمره فراموش شوند. امام خمینی(ره)
جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی   
سلام علیکم
احتراما به استحضار می رساند باگذشت نزدیک به بیست‌وهفت سال از پایان جنگ تحمیلی عراق، بخش بزرگی از جامعه ایثارگران هنوز به جایگاه و حق‌وحقوق حداقلی خود دست نیافته‌اند؛ درحالی‌که بیشتر آن‌ها از دوران میان‌سالی عبور کرده و فرصت چندانی برای دستیابی آنان به جایگاه شایسته "مجاهدان" باقی نمانده است.! آن‌هایی که هشت سال با افتخارجنگیدند، امروز در غبار زمان و سختی‌های زندگی نباید فراموش شوند.

 گرچه حضرتعالی در مصاحبه مورخه 27 /7/1395 در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با مقام معظم رهبری در مورد حذف بندهای مربوط به ایثارگران از این لایحه قول داده بودید: ارائه تسهیلات به ایثارگران در برنامه ششم توسعه لحاظ خواهد شد، ولی متاسفانه در عمل اقدام نفرمودید، لذا موارد ذیل جهت استحضار جنابعالی به عرض می رسد.

1-تاریخ  28 /2/95 مصوبه مجلس: در انتهای ماده(70) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارت «بالای بیست و پنج درصد (25% ) » حذف می‌شود (به این معنی که همسر و فرزندان کلیه جانبازان می توانند از سهمیه دانشگاه استفاده کنند)
2- تاریخ 30 /4/95  مصوبه مجلس : در ماده 70 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران: عبارت "بالای 25 درصد" حذف می گردد.
3- تاریخ دی ماه 95 پیشنهاد کمیسون تلفیق در برنامه ششم ماده 106 بند 3 در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بعد از عبارت"همسر و فرزندان جانبازان "عبارت "بالای بیست و پنج درصد " حذف می گردد.
4- تاریخ  دی ماه 95 پیشنهاد کمیسیون تلفیق در برنامه ششم در بررسی مجدد بنا به دستور رئیس مجلس به بخش ایثارگران در ماده 105
- در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحی بعدی آن و در ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دو اصلاح ذیل صورت می گیرد:
عبارت "بالای 25% "بعد از عبارت "همسر و فرزندان جانبازان "حذف می شود و سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد به نحوی که عدد سهمیه ایثارگران به 30% افزایش یابد.
5- تاریخ   26/10/95   مصوبه مجلس : ماده 105
- در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحی بعدی آن و در ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دو اصلاح ذیل صورت می گیرد:
سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد به نحوی که عدد سهمیه ایثارگران به 30% افزایش یابد.
6- تاریخ  11/12/95 مصوبه مجلس: در جزء 1 ماده 105بعد از عبارت همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه  عبارت  "همسر و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد اضافه می گردد.

 حاج آقا همانطوری که ملاحظه می فرمایید دو بار در صحن علنی مجلس عبارت "بالای 25 درصد" حذف شود؛ تصویب شده است حتی در برنامه ششم هم مورد مذکور در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود ولی در کمال تعجب و بهت و حیرت مورد فوق در مصوبات روز یکشنبه مورخه 26/10/95 در صحن علنی مطرح نشد و با پیگیری های دو ماهه اقای ملایی به عنوان نماینده جانبازان زیر 25%در روزچهارشنبه 11 اسفند ماه قرار بود دوباره مطرح شود و حضرتعالی نیز دستور بررسی صادرکرده بودید و در کمال بهت و حیرت مجددا"  اشتباه قرائت کردند و موضوعی سلیقه ای تصویب شد.

 یعنی کل جانبازان زیر25% وهمسر و فرزندان آنان و رزمندگان 6 ما جبهه و همسر و فرزندان آنان فقط 5%سهمیه دارند. حاج آقا  سئوال اینجاست که آیا براساس آیین نامه داخلی مجلس هئیت رئیسه محترم مجاز است که بدون نظر و رای نمایندگان و کمیسیون تلفیق مصوبه ای حذف یا اضافه نمایند؟ آنچه مسلم است ظاهرا افرادی از همکارانتان بنا به منافع شخصی و موارد پشت پرده مایل نیستند مورد مذکور تصویب شود و این رویه نوعی بی احترامی به مجلس و  هم به نمایندگان محترم وهم به کسانی است که بطور مستقیم و علنی مباحث مجلس را گوش می دهند.

 در این مدت دوستی به عنوان نماینده جانبازان زیر 25% با جناب عالی و آقایان امیرآبادی، حاجی بابایی، مطهری، حاج آقا نوروزی، جعفرزاده، مفتح ،دکتر رضایی و دیگر نمایندگان دیدار و صحبت کرده اند و نامه های مکتوب نیز از عزیزان فوق جهت رسیدگی به موضوع دریافت و اقدام  نموده اند ولی در عمل اقدامی صورت نگرفته است.

 حاج آقا از حضرتعالی انتظار داریم دستور فرمایید به واقعیت موضوع رسیدگی گردد. چرا مسئولین به گفته های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جامه عمل نپوشاندند؟دلیل این امر در چیست که مسئولین 28سال است که حق و حقوق مارزمندگان را نادیده گرفته اند؟ لطفا مسئولین عزیز شفاف سازی کنند تا ان شاالله رزمندگان هم به حق وحقوق قانونی خود آن هم بعد از28سال برسند. انشاالله

رزمنده دردمند و بدون دفترچه بیمه درمانی: "مشکانی"


کد خبرنگار : 20