تاریخ : 1395,دوشنبه 23 اسفند13:21
کد خبر : 52384 - سرویس خبری : اخبار

کتاب «بی قرار» منتشر شد

کتاب «بی قرار» منتشر شد



شهید جعفر جنگرویکتاب بی قرار زندگینامه و خاطرات عارف متقی، جانباز فداکار دوست ناب شهید ابراهیم هادی، شهید حاج جعفر جنگروی منتشر شد.
او قهرمان کشتی بود و برای رسیدن به مدارج بالاتر تلاش می کرد. در باشگاه با ابراهیم هادی آشنا شد. دیگر به سراغ قهرمانی نرفت. قهرمانی برای او تعریف دیگری پیدا کرد. جعفر یکی از اسطوره های جوانان جنوب شهر تهران بود. در معنویت و شجاعت گوی سبقت را از بقیه ربود. در پیروزی انقلاب همه سرمایه اش را فدا کرد. به کمیته پیوست و بعد وارد سپاه شد. لیاقت او باعث شد که اولین فرمانده سپاه خرمشهر در غائله خلق عرب باشد.


با آرامش خرمشهر محمد جهان‌آرا را به جای خود قرار داد و به کردستان رفت. به اسارت ضدانقلاب درآمد. او را به همراه چند پاسدار دیگر آماده اعدام کردند. دوستانش به شهادت رسیدند اما ... در کنفرانس لیبی نماینده ایران بود. به سوریه و لبنان و افغانستان رفت و در کنار مبارزان جنگید. با شروع جنگ مسئول عملیات جبهه غرب شد. عملیات دشت ذهاب یادگار مدیریت او بود. حاج جعفر در عملیات رمضان بر اثر انفجار گلوله توپ در مقابلش به شهادت رسید. پیکر شهید را داخل هواپیما قرار دادند در آسمان بودند که... دوباره به جبهه آمد. سه سال در خدمت رزمندگان بود. تا اینکه در بهمن 1364 در عملیات فاو همراه با ملائک به آسمان رفت.