تاریخ : 1395,پنجشنبه 26 اسفند13:10
کد خبر : 52418 - سرویس خبری : اخبار

نوروزی: بنیاد شهید باید پالایش شود


نوروزی: بنیاد شهید باید پالایش شود

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید را یک نهاد انقلابی دانست، که برای خدمات دهی بر جامعه هدف باید پالایش شود.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید را یک نهاد انقلابی دانست، که برای خدمات دهی بر جامعه هدف باید پالایش شود.

 به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد صدور فرمان تاریخی امام راحل برای تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاد خوبی است و آقای شهیدی انسان فرهیخته و عارفی است.

  وی گفت: بنیاد شهید در بخش پرداخت بخشی از مطالبات جانبازان، ایثارگران و آزادگان موفق بوده است، اگر چه با تنگنای مالی و کمبود بودجه مواجه است.

  نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به نسبت برخی از مجموعه های دولتی، بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانست در سال جاری بهتر از گذشته عمل کند و در مجموعه اقتصادی خود مانند بانک دی و هولدینگ عملکرد خوبی داشته باشد.

  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص تعامل بنیاد شهید با نمایندگان ایثارگر یادآور شد: تعامل شهیدی و زیرمجموعه ایشان با نمایندگان مجلس و فراکسیون ایثارگران نسبت به گذشته بهتر است و این تعامل در تصویب لایحه برنامه ششم توسعه مؤثر بود.

  سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس دهم تأکید کرد: کارنامه عملکرد بنیاد در بخش بیمه ایثارگران قابل قبول بوده است، منتهی برخی از مشکلات وجود دارد که باید با همفکری و تعامل در آینده برطرف شود.

  حجت الاسلام نوروزی با تأکید بر این مطلب که رئیس بنیاد شهید در خصوص عملکرد خود در بخش اقتصادی باید دقت بیشتری داشته باشد اظهار داشت: در سال جاری طی جلسات مشترکی که فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهید برگزار کرد، تذکراتی داده شد.

 وی کمبود امکانات و حجم بدهی های بالای بنیاد شهید را یکی از معضلات این نهاد به شمار آورد و افزود: باید مدیریت بنیاد نسبت به گذشته فعال تر و زیر مجموعه های اقتصادی آن چابک تر و انقلابی تر عمل کند.

 نماینده مجلس دهم در پایان با اشاره به بعد ارزشی تاسیس بنیاد شهید یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به سایر دستگاه های دولتی متفاوت متفاوت است و یک اداره نسیت؛ بلکه یک نهاد ارزشی و انقلابی است و در صورت ضرورت برخی از ادارات آن باید پالایش شود تا بتواند جوابگوی جامعه هدف باشد.


کد خبرنگار : 24