تاریخ : 1396,چهارشنبه 09 فروردين19:41
کد خبر : 52451 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

چرا رزمندگان از قانون جامع حذف شده اند!؟



علی اسلامی

علی اسلامی - سلام علیکم و با درود به ایثارگران که جانانه در مقابل خصم سراپا مسلح ایستادند و از نهال انقلاب و سرزمین مادری خود دفاع کردند. و چنین بود که امام راحل فرمودند من بر دست و بازوی رزمندگان بوسه میزنم و به این بوسه افتخار میکنم.

ولی افسوس که هم‌اکنون بعد از گذشت حدود ۳۵ سال و با وجود رهنمودهای مقام معظم رهبری در مناسبات مختلف در خصوص توجه به قشر جانباز و رزمنده و مستمندان ایران انقلاب و نارضایتی مردم از حیث مشکلات مادی و اقتصادی (که اخیرا نیز در فرمایشات خود بیان فرمودند) ولی گوئی که مسئولین امر شنوائی خود رااز دست داده و زبانشان الکن  و قلم آنها در دفاع از این وارثان واقعی انقلاب شکسته است و متاسفانه این درد برای رزمندگان دفاع مقدس که بسیاری از آنها حتی در چند عملیات در مناطق جنگی غرب و جنوب شرکت داشته اند و در همان موقع به دلیل شدت آتش دشمن در منطقه و پهنای جغرافیای وسیعی از عملیاتها آسیب دیده اندبسیار بیشتراست.

یا اینکه بعضا شدت جراحات بگونه ای بود که نمی توانستند موقتا با خارج نمودن ترکش ها راهی خانه و پشت جبهه شوند، به طرق مختلف به مراکز درمانی(بیمارستان صحرایی) و گاها نیزبه مراکز درمانی بزرگ و کوچک شهری اعم از بیمارستانها و درمانگاه جهت معالجه اعزام می گردیدند و در خیلی از این مراکز درمانی اصلا بایگانی منظم و مدونی برای نگهداری اسناد و مدارک بالینی رزمندگان تحت معالجه و مداوا وجود نداشت و در آن موقعیتی که انبوه عظیم مجروحین بعد از عملیات ها  به مراکز درمانی فرستاده می شدند، کسی اصلا به فکر تهیه و درست کردن پرونده و سابقه معالجه و مدارک درمانی نبود!

خیلی از برادران جانباز عزیز بطور تصادفی دارای مدارک پزشکی شده اند و یا در همان اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد پیگیر جانبازی خود شده اند و به افتخار رسمی جانبازی نائل شده اند و توانسته اند از اندک مزایای قانونی بهره مند شوند.

 روی سخنم به بزرگواران تصمیم گیرنده در مورد رزمندگانی است که در تهیه و تدوین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران  هیچ توجهی  به آنان نگردیده است، مضافا اینکه متاسفانه در متن این قانون نیز اشتباهاتی آمده است که خود آن قانون را نقض مینماید.!

بطور مثال در اول متن قانون ،متاسفانه رزمندگان را  از جانبازان و ایثارگران  مستثنی کرده اند!   

ای کاش در تهیه این قانون از چند کارشناس که رزمنده دفاع مقدس بوده اند و جزء نیرو های  صف و عملیاتها، با گوشت و پوست و استخوان خود جبهه و جنگ را تجربه کرده اند هم کمک مشاوره ای گرفته میشد تابلکه با گذشت چندین دهه، واقعا یک طرح جامع قابل اجرا که همه ایثارگران و رزمندگان را شامل شود( درواقع از یک جنس هستند) تدوین و قانون می شد.
رزمنده ای داوطلب هستم که دانشگاه و تحصیل خود را برای مدتی ترک کردم و ازطریق بسیج دانشجویی در سال۶۵ و ۶۴به جبهه اعزام شدم ودر دو عملیات کربلای ۴و۵ حضور داشتم. سال ۶۹ فارغ التحصیل کارشناسی شدم و بعدا نیز کارشناسی ارشد خود را گرفته ام، ولی هم‌اکنون با گذشت حدود ۲۶ سال در یکی از شرکت های دولتی که در یک دهه گذشته خصولتی شده است با حقوق دریافتی ۱۴۰۰،۰۰۰ تومان با داشتن چند نفر عائله  و با پنجاه سال سن وداشتن عوارض جسمی و روحی ناشی از جنگ با قرارداد رسمی دولتی مشغول بکار هستم و بخصوص تاهنگامیکه اینجا به اصطلاح خصوصی شده است،هر از چند گاهی رده مدیریت آن عوض شده و متاسفانه هیچ کس صادقانه بفکر تولید و کار نیست و بشدت تبعیض در پرداخت حقوق وجود دارد که به انحاء مختلف به تازه رسیدگان استخدامی بدون هیچ بازدهی مثبتی و یا به تعداد افرادی خاصی که مورد سلیقه  و در باند خودشان است حقوق های بالائی غیر از پایه قانونی حقوقی پرداخت میشود و متاسفانه دردناکترآن که اقدام خود را موجه و مذهبی و انقلابی هم  قلمداد میکنند. تعدادی از جانبازان عزیز نیزبا دلی مغموم طبق قانون با اندک حقوقی بخاطر نداشتن جایگاه شغلی بازنشسته شده اند و رزمندگانی چون بنده اصلا محلی از اعراب ندارم  و اگر اعتراضی به وضعیت خودم بکنم با کمال تاسف درد ناک با چسباندن انواع برچسب ها  و از طریق ارتباطاتی که هست موجبات تضییع بیشتر همین حقوق اندک را فراهم می نمایند.
حالا خود قضاوت کنید بنده رزمنده وضعیت معیشت و روزگارم این است، وای به حال رزمنده ای که همین حقوق اندک بخور و نمیر را هم ندارند.!
درسال ۹۴ شاهد شهادت مظلومان  همسنگرم بودم، جانبازی شیمیائی که در زیر کپسول اکسیژن با داشتن چندین فرزند و حقوق جانبازی (زیر خط فقر) به  لقاالله پیوست و الان خانواده اش در پایین شهر در محله قدیمی و بدون امکانات زندگی میکنند.

در شرکت تولیدی که بنده هم آنجا هستم پسر بزرگ آن شهید بزرگوار در شغل کارگری با منت و حقوق حداقلی کار میکند و تازه آقایان مدیران آن مجموعه و یا دیگرانی که به هر شکل نور چشمی هستند با حقوق های بالا به غیر از هدایا و رانت ناشی از ارتباطات برخوردارند.!


کد خبرنگار : 23