تاریخ : 1396,شنبه 05 فروردين18:02
کد خبر : 52458 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

بی نوبت و بی پول و بی توجه!



رزمنده - چند سال پیش با داشتن کارت رزمنده گی ۷ ماه بسیجی داوطلب،چند مرتبه به کلینیک درمانی امام جعفر صادق شهر یزد (وابسته به سپاه مراجعه )برای عصب کشی دندان مراجعه کردم که با ارائه کارت رزمندگی خود مقداری تخفیف برایم قائل می شدند، در ضمن اینکه در آن سالها نظم و نوبتی بود و محیط درمانی تا حدی تمیز و مرتب و بهداشتی به نظر میآمد و نیز محیط آن کلینیک کاملا اسلامی بود و با تابلوهای مختلف نوشته بود برادران با لباس مناسب و خواهران با چادر پذیرفته میشوند.

 ولی دو هفته پیش به امید سال های قبل و تخفیف برای کار درمان به آنجا مراجعه کردم که مشاهده نمودم که در سالن انتظار دندان پزشکی مملو از بیمارانی بود که کلافه از بی نظمی و سفارش افراد متفرقه بدون نوبت بودند و بنده هم با وجود نوبت قبلی، به ناچار بخاطر بی پولی به مدت چهار ساعت در آنجا معطل شدم و وقتی که داخل شدم با محیط کار کهنه و کثیف مواجه شدم که دندان پزشکان جوان در آنجا مشغول بودند که بعضا خدمت سربازی شان را در آنجا می گذرانند.

 خلاصه بعد از چند نوبت معطلی و درد دندان کار درمانی بنده بصورت نصفه و نیمه انجام شد وبعد از این که به صندوق مراجعه کردم گفتند که هیچ تخفیفی با کارت رزمندگی نداریم حتی اگر حتی تمام هشت سال دفاع مقدس هم در جبهه بودی هیچ امتیازی ندارد و مجبور شدم بصورت آزاد حتی بیش از کلینیک های خصوصی پرداخت کنم، بعد از آن برای اینکه مطمئن شوم نزد مسئول کلینیک رفته و شرح ما وقع  گفتم که ایشان اظهار داشتند که رزمندگی دیگر قدیمی شده؟ اگر میخواهی باید بروی مجدد در بسیج ثبت نام کنی و بعد ازچند ماه کارت بسیجی فعال بگیری، آن وقت اندکی تخفیف برایت قائل می شویم.

 
 مسئولان امر تصمیم گیرنده وخوانندگان عزیز ایثار گر و جانباز  خود قضاوت کنید که وقتی جوانی خود را در جنگ گذاشتم چه خیری تا به حال دیده ام که دوباره با حدود پنجاه سال سن و انواع بیماری و غم تامین نان  زن و بچه هایم، مجدد باید بروم بسیجی شوم تا شاید اندکی تخفیف بابت هزینه های درمانی خود دریافت کنم،نوبتی هم باشد خود و یا فرزندان مسئولانی باید بروند بسیجی فعال شوند که از خوان گسترده نعمت هائی مانند پست و مقام و ثروت و خانه و اتومبیل های آنچنانی برخوردارند،گر چه بعید میدانم اگر دوباره جنگ تحمیلی بر کشور حادث شود آنان  یا فرزندانشان یک روز هم حتی اجباری بتوانند در مناطق جنگی دوام بیاورند.   

آری برادران عزیز این است سرنوشت یک رزمنده بسیجی در این شرایط که هر روز هم از روز قبل بدتر می شود. ان شالله درآن دنیای ابدی شامل الطاف و پاداش اللهی شوید که از عمر امثال من در این دنیا مدت زیادی باقی نمانده است.

از خاطرات تاریخ معاصر یک رزمنده.


کد خبرنگار : 20