تاریخ : 1396,دوشنبه 07 فروردين13:19
کد خبر : 52470 - سرویس خبری : اخبار

«غیزانیه» در دستان جهادگران قرارگاه امام رضا(ع)



منطقه غیزانیه برای رسیدن به آبادی و عمرانی در دستان پر مهر و عطوفت جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) قرار گرفته است، چرا که حرکت انقلابی و جهادی تنها راه‌ حل رفع مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بخش غیزانیه از توابع استان خوزستان است که در این ایام بهاری میزبان 3 هزار و پانصد نفر از جهادگران قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع) است، این منطقه که از حومه اهواز به حساب می‌آید، با محرومیت شدید و نیازمندی‌های زیاد همراه و عجین شده است که سخت به یک حرکت جهادی و انقلابی نیاز دارد.

نیروهای جهادی قرارگاه امام رضا(ع) که از امام مهربانی‌ها و سلطان دو عالم برای خدمت‌رسانی به محرومان مدد گرفته‌اند، از ماه‌ها قبل برای شناسایی مناطق و شهرهای محروم وارد استان خوزستان شدند و پس از پیگیری و بررسی‌های لازم به بخش محروم و مظلوم به غیزانیه رسیدند.
 
غیزانیه با وجود اینکه از نعمت 750 حلقه چاه نفتی و برداشت 5/1 میلیون بشکه نفت برخوردار است، اما هیچگاه این نعمت و ثروت مهم و بزرگ آبادانی و عمرانی مردم این منطقه را به وجود نیاورده است، بلکه محرومیت مردم مظلوم این منطقه بیش از پیش شده است.
 
با مشاهده شدن وضعیت اسفناک و شرایط بد این منطقه، مسؤولان قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با دهیاری و اهالی این منطقه صحبت و گفت‌و‌گو کردند و بر اساس وعده داده شده از سوی قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، مقرر شد که برای بازسازی غیزانیه تلاش و کار شود.
 
اما این قول و وعده برگرفته از روحیه انقلابی و جهادی است و با وعده‌های سرکاری که فقط برای کسب و جمع‌آوری رای است، از آسمان تا زمین فرق می‌کند و این روزها شاهد عملیاتی شدن آن قول و وعده‌ها هستیم.
 
انتظار مردم روستای غیزانیه طولی نکشید که حضور گسترده و آماده به کار جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، جان تازه‌ای را به روح خسته تمام مردم منطقه غیزانیه دمید و از طرفی دیگر بر اساس حس تشکر و قدرشناسی، استقبال مردم محروم این منطقه از جهادگران غیرقابل وصف است. 
 
عباس یکی از اهالی منطقه است که با چهره گشوده و خندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس پس از بیان شکرگذاری از خداوند متعال، اظهار کرد: چندی پیش تعدادی از جوانان به روستا ما آمده و پس از انجام صحبت‌هایی، به ما قول و وعده دادند. 
 
وی در ادامه عنوان کرد: در حالی که با آنها خداحافظی می‌کردم، تصور من هم این بود که این افراد مانند دیگران برای گرفتن فیلم و عکس آمده‌اند و دیگر برنخواهند گشت. 
 
این جوان غیزانیه گفت: بحمدالله کار بازسازی خانه‌های ما آغاز شده است و تا دو روز دیگر به پایان خواهد رسید. 
 
در گوشه کنار منطقه غیزانیه مادربزگ مهربان و خسته‌ای نشسته است، سقف منزل او مشکل داشت اما با همت جهادگران و کمک فرزندان وی مشکل سقف منزل کوچک او رفع شد و وی با لحن مادرانه و با زبان عربی از جهادگران تشکر و قدردانی کرد. 
 
گفتنی است که جوانان اهواز نیز در کنار سایر گرو‌ه‌ها لباس جهاد بر تن کرده و هم‌قدم با جهادگران بر آن شدند تا در آبادی شهر خود سهم داشته باشند.