تاریخ : 1396,سه شنبه 15 فروردين15:29
کد خبر : 52577 - سرویس خبری : باغ بهشت

طلبۀ مجاهد



به یاد طلبه شهید «محمدهادی ذوالفقاری»

شهید «محمدهادی ذوالفقاری» در 13 بهمن سال 1367 متقارن با شهادت امام هادی علیه السلام به دنیا آمد.

مادر شهید می گوید: از همان کودکی برای فرزندانم قرآن میخواندم و بعضی شب ها برای نماز شب بیدارشان میکردم، پنج فرزندم را ردیف میکردم و میگفتم در نماز شب چهل مؤمن را دعا کنید و اگر فراموش کردید شهدا را دعا کنید. بچه ها از اینکه با من نماز میخواندند خیلی لذت میبردند.

هادی بعد از پایان خدمت، چندین کار مختلف را تجربه کرد، میخواست به محضر امیرالمومنین علیه السلام برود. خانواده اصرار کردند که نرود، ولی وقتی دیدند خیلی مصمم است، اجازه دادند. از طرفی برای خانواده افتخار بود که فرزندشان خدمت امیر المومنین علیه السلام باشد و سپس برای کسب علوم دینی و ورود به حوزه علمیه، عازم نجف اشرف شد.

مادر شهید در ادامه تصریح می کند که: در نجف تحمل غربت و مسایل مادی اذیتش میکرد اما وقتی تماس میگرفت جوری حرف میزد انگار در آسایش کامل است که ما نگران نشویم. به ما میگفت: «همه خانواده بیاید نجف اینجا خیلی خوب است» هر وقت به او زنگ میزدیم میگفت: «بین الحرمینم». ازش پرسیدم: «مگه تو نرفتی نجف، بین الحرمین چکار میکنی؟» در جواب فقط میخندید.

سرانجام او که عاشق و دلداده امام هادی علیه السلام بود، در این راه و در شهر امام هادی علیه السلام یعنی سامراء و در دفاع از حرم امامین عسکریین علیهاالسلام، در پی یک حمله انتحاری توسط یک خودرو بمب گزاری شده، به شهادت رسید

قسمتی از وصیت نامه شهید ذوالفقاری:

وصیتم به مردم ایران و در بعضی از قسمتها برای مردم عراق این است که من الان حدود سه سال است که خارج از کشور زندگی میکنم، مشکلات خارج کشور بیشتر از داخل کشور است. قدر کشورمان را بدانند و با بصیرت پشت سر ولی فقیه باشند. چون همین ولی فقیه است که باعث شده ایران از مشکلات بیرون بیاید.

از خواهران میخواهم که حجابشان را مثل حجاب حضرت زهرا علیها سلام رعایت بکنند، نه مثل حجاب های روز چون این حجابها بوی حضرت زهرا علیها سلام را نمی دهد.