تاریخ : 1396,پنجشنبه 17 فروردين12:49
کد خبر : 52607 - سرویس خبری : اخبار

دعوت متحول شدگان اردوی راهیان نور به همایش «حس پروانگی»



«مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از برگزاری همایش «حس پروانگی» خبر داد و اظهار داشت: همایش «حس پروانگی» از سیاست‌های سازمان و با همکاری و مشارکت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما و دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

دعوت متحول شدگان اردوی راهیان نور به همایش «حس پروانگی»

وی با اشاره به ظرفیت ارزشمند مسافران سرزمین نور به عنوان عاملی موثر بر بسیاری از تغییرات رفتاری جامعه ارتقای جایگاه فرهنگی و اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه، الگوسازی براساس تکریم و بزرگداشت در جامعه، ایجاد تعامل گفتمانی میان نسل‌های جوان و نوجوان امروز با نسل‌های عاشورایی و حماسه و ایثار، را از اهداف همایش «حس پروانگی» اعلام کرد.

مجتهدزاده همچنین تبیین موقعیت حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی در مرحله گذار به تمدن نوین اسلامی و ضرورت حمایت از رویش‌های فکری و اعتقادی، نشر فرهنگ ایثار و مجاهدت برای نیل به اهداف و آرمان های نظام الهی، تبیین اصول و مبانی و ارزش‌هایی که از برخی وقایع تاریخی برخواسته و برجان‌های پاک و مشتاق تاثیر می‌گذارد، بررسی و تبیین علت مانایی برخی رخدادها پس از گذشت سال‌ها و قرن‌های متمادی و ایجاد فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای درونی نسل جوان و نوجوان برای نیل به ارزش های دینی را نیز از اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.

مجتهدزاده تصریح کرد: ضرورت اجرایی شدن این همایش این است که تحول چشم گیری در نوع نگرش و تفکر و نیز رفتار و منش افراد تحت تاثیر عواملی نظیر اردوهای راهیان نور ایجاد می شود که پرداختن به آن ها می تواند در تقویت رویش های انقلاب مددرسان باشد.

وی اضافه کرد: از دیگر ضرورت‌های موجود بهره مندی از ابزارهای نشر یک فرهنگ اصیل تبیین آثار و نتایج مولفه‌های آن بر روی اقشار مختلف به ویژه گرایش قشر جوان و نوجوان به آن مولفه است، لذا برگزاری همایش های این چنینی، حرکتی در راستای تبیین ارزش و جایگاه فرهنگ دفاع مقدس، ایثار حماسه و جهاد ادلی الله خواهد بود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان ابراز امیدواری کرد: همایش حسن پروانگی بتواند پایگاه فکری افراد جامعه‌ی هدف بوده و جایگاه اجتماعی ایشان را در حد الگویی برای سایر نوجوانان و جوانان ارتقا دهد.