تاریخ : 1396,یکشنبه 27 فروردين15:38
کد خبر : 52713 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

اساسنامه بنیاد شهید بازنگری می شود


اساسنامه بنیاد شهید بازنگری می شود

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بررسی لایحه اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی خبر داد.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بررسی لایحه اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگارپارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی اساسنامه بنیاد شهید در کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: هرسازمان و نهاد دولتی برای خود اساسنامه ای دارد که باید با توجه به تحولات و تغییرات برای اصلاحات مورد نیاز در مجلس به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی گفت:امیدوارم نقطه نظرات، پیشنهادها و اصلاحات مورد نیاز با همکاری ایثارگران، اعضای کمیسیون اجتماعی و بنیاد شهید در مجلس مورد بحث و بررسی قرارگیرد و اساسنامه خوبی برای آینده تصویب شود.

رئیس مجمع ایثارگران مجلس دهم در خصوص پیشنهادات مطرح شده از سوی نمایندگان ایثارگران درمورد اساسنامه بنیاد شهید اظهار داشت: پیشنهاداتی از سوی نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی در مورد اساسنامه بنیاد شهید مطرح شده است که در کمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مسند بنیاد شهید جایگاه والایی دارد

حجت الاسلام نوروزی یاداور شد: انتظار ما این است که هردولتی که روی کار می آید از آنجایی که شالوده و اساس کشور به ایثارگران و خون شهدا وابسته است شخصیت والا و برجسته ای را در مسند ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد تا بتواند جلوی چالش های موجود را گرفته و مشکلات قشر ایثارگر را برطرف کند.

نماینده آزاده رباط کریم در مجلس دهم متذکر شد: ما بر این باور هستیم که بنیاد شهید به عنوان یک اداره دولتی نیست بلکه یک نهاد انقلابی است و این نهاد انقلابی باید کار انقلابی انجام دهد.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به ضرورت رسیدگی جدی به مشکلات جامعه هدف و رفع نیازهای آنها تاکید کرد: الحمدالله توفیقاتی در سالجاری حاصل شده است اما باید این اقدامات برای ایثارگران بیشتر و انقلابی تر باشد و مسئولان در بر آورده کردن مطالبات کوشاتر باشند.

وی خاطر نشان کرد: ما از پرداخت مطالبات آزادگان در سالجاری و اجرایی شدن ماده 38 توسط وزارت دفاع و ستاد مشترک تشکر می کنیم ولی انتظار داریم که یک مقدار به روزتر و انقلابی تر نسبت به ایثارگران برخورد شود و نامه هایی که ما به دستگاه های دولتی ارسال می کنیم را پاسخ دهند و به مراجعین جواب منطقی داده شود.

بنیاد شهدای حرم را دریابد

نماینده ایثارگر مجلس دهم تصریح کرد: انتظار ما این است که بنیاد شهید نسبت به شهدای مدافع حرم طبق مصوبه برنامه ششم توسعه کشور که به تازگی به دولت ابلاغ شده است عمل کند و به میدان بیاید و مسئولیت قانونی و انقلابی خود را بر عهده بگیرد و پرونده برخی از افرادی که احیانا مورد بی مهری قرار گرفته اند را دوباره بررسی و حقوق شان را برقرار کند.

حجت الاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نسبت به اجرایی شدن مصوبات برنامه ششم توسعه کشور و سهمیه ای که به ایثارگران زیر 25 درصد اختصاص یافته است به سرعت اقدام و کار جهادی انجام دهد.

نماینده مردم رباط کریم درخصوص ابلاغ مصوبات برنامه ششم توسعه کشور ازسوی دولت به بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: مصوبات مجلس در سالجاری به دولت و ازجمله بنیاد شهید ابلاغ شده است و در صورت بی توجهی به مصوبات از سوی بنیاد شهید، در صحن مجلس موضوع را تذکر قرار خواهیم داد.


کد خبرنگار : 18