تاریخ : 1396,شنبه 02 ارديبهشت19:27
کد خبر : 52786 - سرویس خبری : اخبار

گزارش کامل از دیدار ایثارگران با سید ابراهیم رئیسی+تصاویر


گزارش کامل از دیدار ایثارگران با سید ابراهیم رئیسی+تصاویر

نشست گروهی از نخبگان ایثارگر با حجت الاسلام و المسلمین دکتر «سید ابراهیم رئیسی» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درفضایی صمیمی برگزار شد.

فاش نیوز -  نشست گروهی از نخبگان ایثارگر با حجت الاسلام و المسلمین دکتر «سید ابراهیم رئیسی» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درفضایی صمیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در این نشست صمیمانه  ابتدا 6 تن ازجانبازان، آزادگان، و همسران و فرزندان شهدا نقطه نظرات خود را در استقبال از نامزدی آیت الله رئیسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.

سپس آیت الله رئیسی ضمن پاسخ به ابراز احساسات حاضرین که از زبان نمایندگان آنان ابراز شد، مطالبی را در خصوص دلایل حضورخود درعرصه رقابت های انتخاباتی عنوان کرد که متن کامل آن به این شرح است:

تمام این تلاش ها برای این است که عزت جامعه اسلامی حفظ شود، عزت مان نزد خودمان، نزد بیگانگان، عزتمان نزد دیگران؛ این عزت را با هزینه بسیار سنگینی ملت بزرگ ایران بدست آورد، هزینه اش عبارت بود از سلامت عزیزانمان که در این مسیر قرار داده شده، و به دست آوردن این عزت که به لطف جان های بسیاری از شهیدان که در این مسیر داده شده. پاک ترین و ارزشمندترین نیروهایی که جان عزیزشان را دادند، که ملت ایران عزیز باشند، این عزت سرمایه بززرگی است برای مردم، و این عزت باید در همه عرصه های این کشور وجود داشته باشد؛ چه چیزی عزت مردم را مورد آسیب قرار می دهد؟ امروز برخی از مشکلاتی که در جامعه داریم، فاصله ای که با آن دولت اسلامی برخاسته از قانون اساسی، دولت اسلامی برخاسته از منویات امام، دولت اسلامی برخاسته از خواسته خانواده های شهدا و ایثارگران که شاهدان زنده انقلاب هستند؛ و این فاصله را چطور می شود کمتر و کمتر کرد و به آن رتبه رسید که دولت اسلامی در ترازی قرار داد که خواست همه جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا و شهدای عزیز باشد.
و ما چه کنیم که جامعه اسلامی، دولت اسلامی را تشکیل دهد و این دولت اسلامی تمدن اسلامی را به تعبیر رهبری معظم انقلاب تشکیل بدهد.
38 سال از غرص این درخت تنومند انقلاب اسلامی که با خون مطهر شهیدان آبیاری شده می گذرد. اما این نقطه ای که قرار داریم، نقطه ای است که مشکلات اجتماعی، آسیب های اجتماعی، وضعیت و مشکلات اقتصادی برای جامعه مان بوجود آورده.
با بودن این همه از ذخائر ملی و با بودن این همه از نیروی اسلامی و شما جانبازان عزیزی که چشمش را در همین راه داده، دستش را در همین راه داده، پایش را در همین راه داده، و الان در عرصه علم و فناوری و دانش و استادی دانشگاه اثر گذار است.
انسان انتظار ندارد کسی که توانایی اش اینقدر از دست رفته، برود در عرصه کار و تلاش و فعالیت؛ وقتی می گوییم ما می توانیم، این یک شعار نیست؛ حقیقتاً ما می توانیم. ما می توانیم نظامی را که داریم بدون فساد یا کمترین فساد ... نمی گویم یک شبه همه معصوم شوند. ولی باید دولت خود مدعی فساد باشد، قبل از آنکه دستگاه قضایی و یا مردم بخواهند عصبانی بشوند. دولتمردان خود بزرگترین مدعیان فساد شوند. مطلقاً اجازه ندهند در هیچ کجای این نظام فساد رخنه کند و اگر برخوردند آن را در همان ابتدا برخورد کنند. و این قدر وضعیت و شرایط و سازکارها سالم باشد که اگر کسی انگیزه مجرمانه هم در سر دارد نتواند مرتکب جرم شود. ساز وکارها و بسترها جوری باشد که امکان وقوع جرم نباشد.

در وضعیت و شرایطی که ما قرار داریم، شرایطی که در نظام بانکی و پولی ما موجود است ، این شرایط شرایطی است که بسیار ... من نمی خواهم نگران بکنم اما وقتی انسان به وضعیت نظام بانکی نگاه می کند و شرایطی که نحوه دادن تسهیلات و اعتبارات ... علیرغم تمام این نقدینگی های موجود، چرخه تولید را در کشور به پا کند. وضعیت و شرایط نگران کننده است. با حرف و سخن و ادعا که نمی شود.

وضع کارگران وکشاورزان قابل مشاهده است. نه تنها در کشاورزی بلکه در بسیاری از کالاها خودکفا شویم و استقلال پیدا کنیم. ایران اسلامی با توجه به این امکانات فراوانی که از آب و خاک و بسیاری از امکانات وجود دارد در بسیاری از شرایط قرار بگیرد. لذا بحث من یک رقابت انتخاباتی نیست. بحث من بالاتر از این است.

این که یک دولت دولت قبل را متهم کند مشکلی را حل نمی کند. مشکل ما زمانی حل می شود که مردم ما آنقدر اعتماد کنند که اگر ماده فسادی وجود داشته، آیا این ماده فساد از بین رفته؟ این است که اعتماد آور است. کسی باید که بتواند این ماده فساد را برچیند. فرافکنی ها مردم را خسته کرده است. گروه بازی ها و دسته بندی های سیاسی مردم را خسته کرده است. مردم می خواهند آرمان شهدا اتفاق بیفتد. آنچه که در دل جانبازان است اتفاق افتد. جانبازی که 30 سال است در بستر خوابیده و همچنان ناله می کند. سخن در تحقق آن است که در نیت و باطن شهید گرانقدر ما بوده و گاهی هم در وصیت نامه اش نوشته است: بازماندگان! من می روم اما انقلاب اسلامی را تنها نگذارید، امام را تنها نگذارید. ارزش های اسلامی را فراموش نکنید.

سخن در آن است که باید ببینیم وضع موجود، در حوزه های مختلف، در کرامت انسانی، در جایگاه عزت بخش انقلاب اسلامی...

انقلاب اسلامی در حال موج درست کردن در دنیاست. آقای سید حسن نصرالله به نام انقلاب اسلامی مردانه ایستاده. و ما می بینیم انقلاب در همین کشور، در خاکمان مظلوم واقع شده است.

یمن به اعتبار همین انقلاب امروز بالندگی پیدا می کند. بسیاری از کشورهای جهان امروز پیام انقلاب را گرفته اند و عزت پیدا کرده اند. ما باید الگویی برای همه جوامع بشویم.

ما باید آنچه از روحیه انقلابی، مدیریت جهادی، ما می توانیم در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، اقتصاد، دامداری، در نظام مالی، در نظام مالیاتی در نظام صادرات و واردات، در نظام سلامت و در همه نظامات اجتماعی، آن قله ای که می تواند ایران اسلامی در آن قرار بگیرد دور از این بحث ها و بازی های سیاسی را وجهه همت خود قرار دهیم.

کسی که چشم ندارد و سلامت زیادی در بدن ندارد می تواند جایگاه استادی را در دانشگاه کسب کند، جایگاه مهمی را در عرصه های مختلف فناوری و نانو تکنولوژی کسب کند.

اصلا" مسئله، مسئله ای بالاتر از این هاست، ما داریم دهه چهارم انقلاب را به پایان می رسانیم، یعنی ما داریم وارد 40 سالگی انقلاب اسلامی می شویم. انقلاب اسلامی که به همه دنیا یاد داده است که ما می توانیم؛ اما در درون خودش بخواهد دچار مشکلاتی بشود که امروز جانبازش بگوید ما دچار یک اشرافیت داریم می شویم، برای نسل انقلاب حقیقتا" نگران کننده است.
ما معتقدیم این وضعیت را می توان تغییر داد، حتما می توان نغییر داد، با کمک همگان می توان تغییر داد، فکرش موجوده است، اراده اش و همبستگی اش موجود است و با انسجام و بکپارچگی، با کمک همگان این تغییر می تواند به نفع ارزش های والای انقلاب اسلامی تحقق پیدا کند.
در حوزه مسائل اجتماعی نباید این همه آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد و این آسیب های اجتماعی زیبنده این نظام نیست. می توان با یک اقدامی و یا اقداماتی کاری کرد، با یک برنامه ریزی دقیق می شود کاری کرد، که بسیاری از این آسیب ها که زیبنده نظام اسلامی نیست و جوان های ما را مبتلا کرده می تواند نباشد که هر روز آسیبی به ما وارد بشود.
به نظر ما گام اول در این تغییر، حتما" آن است که در مدیریت اجرایی کشور تغییر اتفاق بیفتد و این تغییر در مدیریت اجرایی بستگی دارد به همکاری همگان و ما معتقدیم به لطف و عنایت حضرت حق. بنده به عنوان یک طلبه وظیفه ام را احساس کردم که عرضه کردن است. طبیعتا وظیفه ای هم همه دارند یعنی آنچه به عهده همه است و اعتقاد و باورمان عمیقا" این است که نه به عنوان یک شعار، با نظر کارشناسی عرض می کنم کسانی که کارشناس در این میدان هستند. بچه های سپاه و بسیج دیروز، امروز غالبا" صاحب مدارج عالی  علمی اند صاحب نظرند در این عرصه. خوشان بررسی کردند وضعیت اقتصادی را و می گویند ما می توانیم به این نقطه برسیم، وضعیت بیکاری را بررسی کردند می گویند ما می توانیم به این برسیم که در کشور بیکاری نباشد.
همین بچه های دیروز بسیج و سپاه که جنگ را اداره کردند، همان مخلصین، امروز در منظر جهانی با بررسی دلسوزانه با همه اعداد و ارقام، با همه مطالعات علمی به این نقطه رسیده اند که می توانیم کاری بکنیم که زندگی بدون فقر در این کشور داشته باشیم.
بله می توانیم و این یک شعار نیست، با یک برنامه ریزی همان بچه هایی که دیروز می گفتند نمی شود از این منطقه رفت، کی این جا را گرفت همین شما ها بودید، امروز همین ها با یک بررسی کارشناسی دقیق و مبتنی برعدد و رقم می گویند.
من که دارم این را که عرض می کنم با استناد به همان اطلاعات دقیقی است که عزیزان در عرصه های علمی پیدا کرده اند یعنی یک حرف شعاری نیست،کاملا" می توان با جدیت علمی و با عزم عملی و با حزم و دور اندیشی گفت که می تواند کشور فقر و بیکاری انشالله نداشته باشد.
 
و ما امیدواریم که انشالله خداوند متعال توفیق بدهد این دغدغه ای که مقام معظم رهبری دارند، این دغدغه ای که خانواده معظم شهدا دارند، صاحبان این انقلاب و ولی نعمتان این نظام دارند، این دغدغه نه به عنوان یک پروژه خیلی طولانی یا ....، نه با اعداد و ارقام وضعیت کشور، ثروت های کشور نشان می دهد بله ما مشکلات زیادی داریم حالا درصدد بیان مشکلات نیستم. اما امکان دارد این کارها با دعای خیر شما و با کمک و همت همگان ان شاالله.
ما آنچه که وظیفه مان است عزبزمان بیان کردند آنچه مهم است خود حضور در عرصه، خود اعلام نظر خودش پیروزی است. اگر خداوند متعال مقدر فرمود ان شالله  گام های بعدی هم طی خواهد شد.
 
والسلام  علیکم و رحمه الله و برکاته

کد خبرنگار : 23