تاریخ : 1396,سه شنبه 12 ارديبهشت16:41
کد خبر : 52950 - سرویس خبری : اخبار

دیدار رییس بنیاد شهید با اعضای تشکل‌های جانبازان



دیدار رئیس بنیاد شهید با اعضای تشکل‌های جانبازانحجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدعلی شهیدی» در دیدار با جمعی از اعضای تشکل‌های جانبازان به مناسبت روز جانباز، با تبریک میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: میلاد امام حسین(ع) به‌عنوان روز پاسدار و میلاد حضرت ابوالفضل(ع) به‌عنوان روز جانباز هر دو این عناوین متعلق به شما جانبازان عزیز است، زیرا در راه پاسداری از اسلام و ایران سلامتی خود را فدا کرده‌اید.


نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه صاحبان اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران خود ایثارگران هستند، افزود: افتخار ما خدمتگزاری به ایثارگران است و همه جانبازان و ایثارگران باید در اجرای امور بنیاد، دخیل و شریک باشند.


معاون رییس جمهوری ادامه داد: زمانی که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌ عنوان نماینده در بنیاد مأمور شدم، ایشان در رهنمودهای خود تأکید ویژه‌ای نسبت به رسیدگی و توجه به جانبازان معزز داشتند و ما نیز تلاش کردیم در راستای همین مسئله نهایت تلاش خود را به کار ببریم.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: خداوند در قرآن کریم و در سوره «صف»، ایمان به خدا و رسول و مجاهدت در راه خدا با مال و جان را سرمایه بزرگی برای مؤمنین عنوان کرده است. خریدار این سرمایه بزرگ خود خداوند است و شما جانبازان عزیز مشمول همین موضوع هستید، زیرا از اولیا خاص خداوند محسوب می‌شوید و با خود خداوند معامله کرده‌اید.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه جانبازان سلامتی خود را در راه خدا داده‌اند افزود: شما عزیزان حتی در برابر ناملایمات زندگی نیز امید خود را از دست نمی دهید و همواره با نشاط هستید، زیرا قطعاً از برگزیدگان الهی بوده‌اید و نظر خاص خداوند به‌سوی شماست.


وی با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت خدمت‌رسانی به ایثارگران از جمله توسعه خدمات درمانی و راه اندازی مجتمع های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار و همچنین طرح سپاس افزود: از اقدامات مهم دیگر انجام‌شده در بنیاد در دولت یازدهم پرداخت معوقات و به‌روزرسانی این معوقات بود که باوجود تمام سختی‌ها و مشکلات بودجه‌ای، سرانجام در روزهای گذشته با پرداخت معوقات پاداش پایان خدمت سال‌های 92 و 93 به خانواده معظم شهدا این موضوع انجام شد.


نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موارد مطرح‌شده از سوی برخی از اعضای تشکل‌های جانبازی گفت: موضوع همکاری تشکل‌های مشابه جانبازی در موضوعات تخصصی کار بسیار خوبی است که باید از سوی مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بررسی و در صورت امکان اجرایی شود.


معاون رییس جمهوری در ادامه به ذکر مواردی در خصوص سؤالات مطرح‌شده از سوی جانبازان در حوزه‌هایی چون بیمه، مسکن، مراکز توان‌بخشی و ورزشی پرداخت.


 علی عباس کمری رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این دیدار به ذکر گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در این مرکز پرداخت و گفت: در زمان حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در بنیاد، تنها 35 تشکل ایثارگری زیر پوشش این مرکز بودند که عموماً نیز به‌صورت قانونی ثبت نشده بودند، اما از آن زمان تا امروز شاهد رشد چند برابری این تشکل‌ها و رسیدن این رقم به 150 تشکل بودیم که همه آن‌ها نیز به‌صورت قانونی ثبت‌ شده‌اند. همچنین 150 تشکل دیگر ایثارگری نیز در حال راه‌اندازی و طی مراحل ثبت رسمی هستند.


در این دیدار جمعی از اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و از دیدارهای مستمر ریاست بنیاد با اعضای تشکل های ایثارگری و همچنین اقدامات بنیاد در جهت پیگیری حل مشکلات ایثارگران تشکر کردند.


منبع : دفاع پرس