تاریخ : 1396,چهارشنبه 20 ارديبهشت13:24
کد خبر : 53094 - سرویس خبری : سینما

توسعه فعالیت‌های سینمایی در حوزه ایثار



«حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری» مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای با «محمد مهدی حیدریان» معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی به ضرورت و اهمیت پرداختن به مفاهیم و معانی فرهنگ ایثار اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: پرداختن به فرهنگ ایثار یکی از موضوعاتی است که تقریباً در همه دنیا به آن ارزش و اهمیت زیادی داده شده و  به روشی ارزنده از مقام ایثارگرانی که سال‌های بسیار دور برای وطن خود جان‌فشانی کرده‌اند تکریم و تقدیر به میان می آورند.

 
وی افزود: ما نیز با توجه به فرهنگ غنی اسلام  و دستوراتی که در تجلیل از مقام فداکاران و ایثارگران خود داریم باید تلاش کنیم تا دو صد چندان رشادت‌های ایثارگرانمان را ارج نهاده و فرهنگ ایثار  و فداکاری که تنها مقوله مورد قبول همه گروه‌ ها است را در حوزه سینما و هنر هفتم توسعه دهیم.

انصاری همچنین از گسترش فعالیت‌های حوزه فرهنگ ایثار در وزارت ارشاد خبر داد و گفت: عزم آن داریم که فعالیت‌های حوزه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت را فارغ از تصدیگری و با مساعدت و مشارکت معاونت‌ها و حوزه‌های وزارت ارشاد توسعه دهیم.

مشاور وزیر تأکید کرد: پیگیری فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار در حوزه فیلم‌های کوتاه، مستند، سینمایی از جمله برنامه‌هایی است که بدون همکاری سازمان سینمایی امکان‌پذیر نخواهد بود.

انصاری گفت: «گفتمان ایثار» از مهمترین حوزه‌هایی است که مورد قبول آحاد اندیشه‌ها، احزاب و گروه‌هاست که می توان آن را در حوزه هنر و سینما به خوبی دنبال کرد.

در ادامه این جلسه، معاون و رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد با تأیید گفته های حجت الاسلام انصاری افزود: با توجه به اعتقاد ما به اهمیت موضوع ایثار و از خودگذشتگی، آمادگی هر گونه همکاری و تلاش در این حوزه را داریم.

حیدریان خاطرنشان کرد: می توان با تعیین الگوها و مصادیق مختلف ایثار؛ گروهی از اهالی سینما را دعوت و با تشکیل جلساتی به اشتراکات و اتفاق‌نظرهایی در حوزه ساخت فیلم ایثار رسید.

ریس سازمان سینمایی گفت: انجمن‌های مختلف سینمای جوان، مستندسازان و اهالی هنر گروه‌های خوبی برای همکاری در جهت تقویت فرهنگ ایثار و فداکاری هستند که می توان با کمک و همکاری آنان گام‌های موثری برداشت.