تاریخ : 1396,چهارشنبه 20 ارديبهشت14:54
کد خبر : 53110 - سرویس خبری : اخبار

کتاب خاطرات ملاصالح قاری



 
 
خاطرات شگفت‌انگیزترین آزاده
 
شهیدخبر(شهیدنیوز): کتاب خاطرات ملاصالح قاری با حضور بسیاری از هنرمندان، بازیگران، کارگردانان و ... در خانه هنرمندان رونمایی شد. انتشارات شهید کاظمی این اثر را به چاپ رسانده است
  

دیروز کتاب خاطرات ملاصالح قاری  به روایت رضیه غبیشی در تالار امیرخانی خانه هنرمندان بوسیله نویسندگان و هنرمندان کشور رونمایی شد. در این مراسم رخشان بنی اعتماد از ملاصالح قاری بخاطر ده‌ها سال استقامت و وطن پرستی تشکر کرد. او خانم غبیشی(نویسنده کتاب) و همسر شهید جانباز  منصور عطشانی را مورد خطاب قرار داد که قلم زیبا ، ساده و رسایش باعث میشود صداقت از تک تک کلمات این خاطرات بدون هرگونه اغراق و تصنع بردل مخاطب بنشیند.

پرویز پرستویی حق ملاصالح برگردن خود و ملت ایران را بسیار فراتر از تصور دانست و اینکه کتاب ملاصالح را باید با دل خواند. پرستویی زندگی ساده امروزی او را درسی برای همه از جمله مقامات و مسئولین  دانست که بسیار بیشتر به زندگی این شهید زنده توجه کنند.

رضا کیانیان گفت: آقای ملا صالح قاری من از شما متشکرم که هستید و وجودتان باعث آن است که من و ما هم باشیم و ملت ایران هم باشد.

خسرو سینایی کارگردان سینما گفت: ملاصالح آزاده است و آزاده نیاز به صفت مضاعف قهرمان ندارد ، هرکس ملا صالح عزیز را بشناسد معنای آزادگی را با تمام وجود خواهد شناخت .

حمید داوود آبادی نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس هم حضور در کنار ملاصالح و این جمع  را باعث افتخار خود دانست و یادآوری کرد که همه ما افتخار داریم که اینگونه  خاطرات را به نسل‌های آینده بسپاریم .

شیوا مقانلو نویسنده و مترجم نیز از خاطراتش از ملاصالح و نقل آن در سفرهای خارجیش گفت و آنکه چگونه همه شنوندگان غیرایرانی نیز  از این زندگی پرفراز و نشیب احساس شگفتی کرده که  باعث غرورش در دیار غربت  می‌شدند.

پرویز شیخ طادی نیز حق کتاب خاطرات ملاصالح را تکلیفی برگردن همه دانست برای جواب  به سوال که چرا تاکنون  امثال چنین خاطراتی به فیلم تبدیل نشده‌اند؟
 از دیگر حاضران در جلسه می‌توان به هدایت الله بهبودی ( نویسنده )  مهدی جعفری (کارگردان ) رجبی معمار ( مدیرعامل خانه هنرمندان)غفاری ( مجری و مسول روابط عمومی خانه هنرمندان ) احمد یوسف زاده ( نویسنده کتاب آن 23 نفر ) تقی زاده و خواجویی ( از اسرای موسوم به 23 نفر ) سیاوش سرمدی  ( کارگردان ) و مجید شتی ( تدوینگر ) مریم احدی ( مجری ) محمد یار احمدی ( گرافیست  ) علیرضا حبیب ( عکاس ) حبیب احمدزاده ( نویسنده و مستندساز )  سردار ناظری ( مدیرعامل نشرفاتحان )  مکی  یازع ( نویسنده  کتاب بچه های کفیشه  ) جانباز تقی پور ( مدیر موزه صلح ) و خلیلی ( ریاست انتشارات شهید کاظمی)  اشاره کرد .

لازم بذکر است که کتاب ملاصالح در 282 صفحه و در انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است .