تاریخ : 1396,شنبه 23 ارديبهشت13:43
کد خبر : 53150 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

ستاد نیروهای مسلح معافیت خدمت فرزندان ایثارگران را ابلاغ کند



س - با سلام و دورود فراوان خدمت شما دوست عزیز.. میخاستم بدونم اذن فرماندهی کل قوا برای قانون جدید کسری و معافیت نظام وظیفه فرزندان ایثارگران تا چ زمانی صادر میشود؟
و چقد طول میشکه ک ب مرحله اجرا برسه؟ آیا تا تابستون اجرایی خواهد شد؟

ج- چون دولت تغییرات انجام شده در برنامه ششم و قانون احکام دائمی توسط مجلس  را قبول نداشت از ابلاغ آن به دستگاههای اجرای خودداری کرد و این اولین چالش این قوانین است . لکن با دستور انتشار این قوانین در روزنامه رسمی توسط رییس مجلس اکنون برای دستگاهها ضمانت اجرایی پیدا کرده است . ستاد کل نیروهای مسلح باید در اولین فرصت گردشکار را برای اخذ نظر فرماندهی کل قوا تهیه کند و پس از کسب نظر به سازمان خدمت وظیفه عمومی ابلاغ کند. در صورت اطلاع از آخرین وضعیت به اطلاع ایثارگران خواهیم رساند.

 

 

س - با سلام.. من پدرم ۲۴ ماه خدمت سربازی شون رو جبهه بودن و من خودم دانشجوی ترم آخر کارشناسی هستم و غیبت ندارم  و متاهل هم هستم میخاستم بدونم آیا میتونم با ۵ میلیون تومان سربازی مو بخرم...
لطفا راهنمایی بفرمایید که باید چکار بکنم؟؟زندگی من ب همین سربازی بستگی داره...

ج -  شما شرایط بند 5 ردیف ب تبصره 11 قانون بودجه را دارید . برای پیگیری به سازمان خدمت وظیفه عمومی مراجعه کنید . قانون بودجه توسط رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است .

 

 

س - سلام با قانونی که درج شده در کانال: آیا ما آزادها و جانبازانِ سپاه که از سال 79 بازنشسته شدیم با سنواتِ28سال آیا میتونیم بازگشت بکار کنیم ؟ اگه پاسخ مثبت باشه متاسفانه سپاه تمکین نمیکنه و راه را بسته اند برومان ! لطفاً بگین چه کنیم؟ممنون
ج- بله شما می توانید تقاضای اعاده به خدمت بکنید و عدم تمکین به قانون توسط هر دستگاهی قابل پیگیری در کمیسیون ماده 16 و دیوان عدالت اداری است . اگر با پاسخ غیر قانونی مواجه شدید شکایت کنید.

 

س - سلام از بنیادپیامک اومده که اگه حج تمتع نرفته اید جهت تکمیل پرونده مراجعه و جهت اعزام به حج تمتع برای همین سال مراجعه کنید.که البته 15میلیون تمن اخذ میکنند ازمون؛ سئوال من اینکه ایا میتوانم سهمیه ام را واگذار کنم به غیر؟با توجه به اینکه بنده آزاده و 50درصدجانبازم؟. با سپاس
ج- این پیامک برای دیگران هم ارسال شده است . در قانون سهمیه ای برای ایثارگران تخصیص یافته و برای واگذاری آن به غیر در قانون تمهیداتی پیش بینی نشده است لکن برای اطمینان بیشتر به واحد مربوطه در بنیاد مراجعه کنید.