تاریخ : 1396,شنبه 23 ارديبهشت13:45
کد خبر : 53152 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

داشتن مدرک کارشناسی برای 35 سال خدمت الزامی است



س - باسلام وتیریک سال نو به شما عزیزان. ومحترم.   س ..خدمت عرض کنم که هیچ دستگاه اجرایی وهیچ شرکت عمومی وخصوصی ماده 51 اجراء نمی کنند و نخواهند کرد وکمسیون ماده 16 برای دستگاه های اجرایی وشرکت های خصوصی وعمومی اعتباری ندارد.
ج- اگر قانون حوزه شمول مصوبه ای را تعریف کند بین خصوصی و دولتی بودن هیچ تفاوتی نیست  . هر کدام از دستکاههایی که در حوزه شمول ماده 2 قانون جامع قرار بگیرند موظف به اجرای قانون هستند. این مشکل به دلیل ضعف کمیسیون ماده 16 و مدیریت بنیاد است که نمی تواند پیگیر قاطع حقوق ایثارگران باشد.


س - باسلام وخسته نباشید ازاینکه وقت گرامی وارزشمند خودتان را جهت پاسخگویی به خانواده بزرگ ایثارگران گذاشتید بی نهایت متشکریم.  س.  شاید سوال خیلی ازایثارگران است که  متوجه نشده اندو  سوال تکراری میشود/ خواهشمن راهنمایی کنید که آیاکسانی که دیپلم یا یک مقطع تحصیلی بالاتر (فوق دیپلم) دارند ایا میتواند ازقانون 35 سال خدمت استفاده کنند. یا خیر.   از زحمات شما درجواب سوال جمعی ازایثارگران  متشکریم وسپاسگزاریم
ج- تبصره الحاقی به ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری بیان می دارد :
 ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردارند نیز با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول حکم این ماده می‌باشند و می‌توانند تا سی و پنج سال خدمت نمایند. بنابراین داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی الزامی است .

 

س - باسلام و عرض ادب. سوالی داشتم اینکه فرزندشهید و مطلقه هستم ضمنا کارمند نیز میباشم   آیا از حقوق مادرم به من هم تعلق میگیرد.؟
ج-  خیر چون شاغل هستید حقوقی به شما تعلق نمی گیرد

 

س - سلام.خسته نباشد. پدر من 24ماه سابقه جبهه داره. سال 88 برادر من از 14ماه جبهه پدرم استفاده کرد و کسر خدمت گرفت. با مصوبه جدید احکام و با برنامه ششم من میتونم از باقی مانده سابقه پدرم برای کسری یا معافیت اقدام کنم؟ در حال حاضر من یازده ماه از خدمتم سپری شده. ممنون میشم جواب سوالمو بدید. با تشکر
ج- تا کنون قاعده این بوده که آخرین مصوبه محاسبه می شده و کسر خدمت قبلی به نسبت همین مصوبه کسر و مابقی برای فرزند بعدی لحاظ می شده است. لکن برای اطمینان بیشتر باید منتظر تدابیر فرماندهی کل قوا و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح بود.


کد خبرنگار : 23