تاریخ : 1396,دوشنبه 25 ارديبهشت16:00
کد خبر : 53162 - سرویس خبری : اخبار

پرداخت معوقه چهارساله ایثارگران در 2 ماه!


پرداخت معوقه چهارساله ایثارگران در 2 ماه!

پرداخت معوقات و مطالبات جامعه ایثارگری کشور در آستانه انتخابات، آنهم در عرض 2 ماه انسان را یاد شعر استاد شهریار می اندازد که:

فاش نیوز -  پرداخت معوقات و مطالبات جامعه ایثارگری کشور در آستانه انتخابات، آنهم در عرض 2 ماه انسان را یاد شعر استاد شهریار می اندازد که:

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟

بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا؟

 پدیده ای که در ایام انتخابات از سوی دولتیان بسیار نخ نما شده و ظهور و بروز پیدا می کند.

وقتی مدیران بنیاد سراسیمه و البته با افتخاز اعلام می دارند" باقیمانده مطالبات خانواده شهدا پرداخت شد" انسان بناگاه از این همه احساس وظیفه و انجام تکالیف قانونی متولیان به وجد و شعف می آید!

سئوالی که اذهان را درگیر خود کرده این است که چگونه ممکن است طی سه سال گذشته وضعیت بهداشت و درمان و معوقات، معیشت جامعه هدف بنیاد و معوقات، امور فرهنگی و مطالبات مورد بی مهری و بی توجهی مدیران ارشد بنیاد قرار داشته باشد ولی در کمتر از سه ماه، ناگهان اعتبارات مورد نیاز برای این امور تامین و سپس پرداخت گردد؟!

این سئوال را نیز باید اضافه کرد در حالی که هنوز بودجه مصوب دستگاههای دولتی در سال 96 ابلاغ و تخصیص نیافته، چگونه و از چه محلی منابع پرداخت معوقات و مطالبات جامعه ایثارگری کشور تامین و پرداخت گردیده است؟!

مگر همین 14 اسفند ماه سال گذشته (یعنی کمتراز دو ماه پیش) نبود که تعداد بی شماری از جانبازان 70% و به ویژه قطع نخاع ها برای احقاق حقوق خود و در اعتراض به سوءمدیریت در تشکیلات بنیاد و هدر رفت منابع مالی آن، در مقابل بنیاد به اعتراضی صنفی پرداختند و احدی از مسئولین طراز اول بنیاد برای ادای توضیحات لازم و کاهش آلام و تنش موجود در بین جانبازان حضور نیافتند!

مگر در همین رابطه معاون اول دولت در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی دستور به پیگیری مطالبات بحق جانبازان و افزایش سطح معیشت آنان نداد؟

و مگر نه این است که جناب جهانگیری که خود برادرشهید می باشد دستور به پرداخت افزایش حقوق و مطالبات جانبازان داده بودند؟

پس چرا روءسای بنیاد با فرافکنی به بهانه عدم تخصیص اعتبار و نبود بودجه لازم از اجرای تعهدات خود سرباز زدند؟

و اینک در آستانه انتخابات و احساس خطری که دولت و مدیرانش از واگذاری نتیجه انتخابات و پست و مقام خود به رقبا می کنند، دولت و به ویژه بنیاد با دست و دلبازی شعف برانگیزی اقدام به پرداخت مطالبات و معوقاتِ نه تنها سال گذشته، که مطالبات و معوقات چند سال پیش خانواده شهدا و ایثارگران نمودند؟! کافیست دو کلمه «پرداخت معوقات» را در گوگل سرچ شود تا به تبلیغات وسیعی که توسط رییس و معاونین بنیاد انجام گرفته پی برده شود!

البته این اقدام تحت هر عنوان و شرایطی که می خواهد باشد لازم و ضروری بود، لیکن پسندیده تر آن بود که از همان چهار سال پیش که سکان مدیریت بنیاد را تحویل گرفتند نسبت به پرداخت آن اقدام می کردند. نه اینک که مع الاسف تعدادی از کسانی که از دولت و بنیاد بخاطر حقوق بازنشستگی و ... طلبکار بودند( اعم از اولیای شهدا... جانبازان و ...) دیگر در میان ما نیستند که از پرداخت معوقاتشان بهره ببرند و نوش داروی بعد از مرگ سهراب گردیده است!

امید آنکه پس از انتخابات و روشن شدن نتیجه، هر دولتی که برسرکار می آید در هرسال پاداش و مطالبات جامعه ایثارگران را بپردازد و منجر به معوقات نگردد تا شائبه انتخاباتی بر این امر مترتب نباشد. انشاالله


کد خبرنگار : 21