تاریخ : 1396,دوشنبه 25 ارديبهشت12:10
کد خبر : 53168 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

انتخابگری و هدفگذاری بهتر


انتخابگری و هدفگذاری بهتر

محمدرضا سابقی

محمدرضا سابقی - رأی ما بسیار تعیین کننده است.( رای شما رای من از حقوق الهی است و یقینا حق الناس است) بنده به عنوان یک برادر کوچکتر به شما توصیه می کنم حداقل،فقط چند ساعت وقت بگذارید و در مورد شخصی که برای رئیس جمهوری ملت شریف و رنج دیده ایران اسلامی انتخاب می کنید و یا افرادی که برای شوراها می خواهید به آنها رأی بدهید، تحقیق و تفحص کنید.

 خیلی هم سخت نیست که بتوانیم به نیت و برنامه افرادی که قصد ورود به عرصه ریاست جمهوری،و دولت و برنامه ریزی برای اقتصاد و معیشت، فرهنگ و معنویت، سیاست و حکومت، را دارند، پی ببریم. سوابق گذشته، عملکرد حال و روش تبلیغ آنها بسیاری از مسائل را برای ما روشن می کند.


آدمی،موجودی است با دو بعد مادی و معنوی و دارای عقل و اراده و با توان انتخابگری و هدفگذاری،، بنابراین او همواره در افق دید و ذهن خویشتن تصویری از یک وضع مطلوب و آرمانی جامعه را دارد.. که برای دگرگونی اوضاع اجتماعی نامطلوب و یا بهبود وضع موجود باید به انتخابش و سایر روشها و راهبردهایش توجه و عنایت ویژه ای را مصروف بنماید.


مولای متقیان حضرت امام علی(ع)، ریشه و عامل اصلی پیدایش ناهنجاری ها و عقب ماندگی ها و فریب خوردن از استکبار و ثروتمندان بی درد، را پیروی از هوا و هوس ها و بدعت گذاری در دین می دانند. از فرمایشات گهربار مولی الموحدین(ع) اینگونه استنباط می شود که زمینه ها و شرایط اصلی عقب افتادگی مردم و جامعه، پیروی از تمنیات نفسانی مانند جاه طلبی و دنیادوستی و نیز بدعت در دین خداست و ابزار اصلی فتنه گران برای ایجاد هرج ومرج فتنه در جامعه، مخلوط کردن حق و باطل است.هرگاه مرز حق و باطل در اذهان مردم و افکار عمومی دچار تزلزل گردد،بنای آشوب و عقب ماندگی ها و نیز فتنه ها در اجتماع پی ریزی می شود تا شاید اهل باطل و طاغوتیان بتوانند به خواسته های نامشروع وغیر انسانی خود در بین مردم دست یابند.

همه ما بر این باوریم کاندیدایی که هدف نهایی اش از رفتن به دفتر رئیس جمهوری برخورداری از منافع جناحی و... باشد!.. و دغدغه اش، دغدغه های کشورش و دردش، درد های مردم ایثارگر و آلام محرومان و مستضعفین نباشد به هیچوجه شایستگی اداره دولت را ندارد.

در باره شوراها نیز کاندیدایی که در تبلیغاتش وعده های صد من غاز می دهد و پول خرج می کند و به زعم خودش بذری می کارد و به هر مستمسکی دست می یازد، به درد نماینده شدن نمی خورد. اظهرُمِن الشمس است کاندیدایی که بی مهابا پول خرج می کند، شام و ناهار می دهد، هدیه می دهد و... وقتی با عوام فریبی به شورا، راه پیدا کرد، به جای اینکه به فکر مردمش باشد به فکر جیب خودش خواهد بود.
  مردم خوب ایران، بدون شناخت و باری به هر جهت رأی دادن، حق الناس است.
 وقتی ما از بین چندین کاندیدا یک یا چند نفر را انتخاب می کنیم، مفهوم آن این است که این افراد نسبت به بقیه شایسته تر هستند. اگر خود و خدایی به افرادی که از نظر ما شایسته تر از بقیه هستند رأی دادیم، فردای قیامت پیش خدا روسفید هستیم.

اما اگر به خاطر دل خودمان و یا به خاطر ملاحظات سیاسی، خویشاوندی، قومیتی یا خدایی نکرده غرض های شخصی... رأی سنجیده و صحیح را درون صندوق نیندازیم، نه تنها خودمان را گول زده ایم؛ بلکه قطعاً باید روزی به خاطر این انتخاب نابجای مان پاسخگوی خداوند باشیم. انتخاب رئیس جمهور خوب و شایسته یک وظیفه ی ملی و شرعی برای آحاد جامعه است...

  و مسئله ی انتخاب نماینده اصلح برای شوراها با پسرخاله بازی و رفیق بازی و حزب بازی فرق می کند.
 بنده خوشحالم که خوشبختانه تا حد زیادی در جامعه جناح و جناح بازی کم رنگ شده است. مردم ما از بده بستان های حزبی و جناحی دو کمپانی فعلی، خسته شده اند. مردم ما دنبال کسی می گردند که بتواند گرهی از مشکلات جامعه را حل کند؛ اما باز هم باید حواسمان را جمع کنیم و گول تندروهای جناح ها را نخوریم. فریب کسانی را هم که بدون دلیل و برهان اشخاص محترم و خدمتگزار را متهم می کنند و به آنها تهمت می زنند، را هم نخوریم.

 متأسفانه در ایام انتخابات بازار گناهان کبیره مثل غیبت و تهمت رواج زیادی پیدا می کند. مشاهده می کنیم بعضی ها کاسه ی داغ تر از آش می شوند. طرفداران یک کاندیدا تلاش می کنند به هر طریق ممکن، کاندیداهای رقیب را لِه و لگد مال کنند. کاری به بهشت و جهنم و حساب و کتاب قیامت هم ندارند.
 زیبنده است که مردم ما به دور از شانتاژهای تبلیغاتی به کسانی رأی دهند که هدفشان  حفظ نظام و اهمیت دادن به خواسته های ضروری قشر جوان و توجه واقعی به محرومین، و پشتیبانی عملی از حقوق مستضعفین و تلاش خستگی ناپذیر برای مردم باشد. کاندیدایی که "درد مردم" ندارد و خودش را وقف مردم نکند سزاوار نیست انتخاب گردد. کاندیدایی که مسائل حزبی، جناحی و... نزد او بالاتر از داشتن دغدغه ی مردمی است، سزاور نشستن روی صندلی ریاست جمهوری نیست... و جمله ی آخر اینکه "مواظب باشیم در این انتخابات به خاطر غفلت،، یا دنیای دیگران به دینمان چوب حراج نزنیم و موقعی که خودکار را روی برگه ی سفید تعرفه قرار می دهیم یک لحظه خداوند بزرگوار و شهیدان والا مقام و گلگون کفن را در نظر بگیریم."


کد خبرنگار : 17