تاریخ : 1396,چهارشنبه 10 خرداد14:50
کد خبر : 53221 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

وعده اجرای مواد 37 تا 61



یک بسیجی جانباز- احتراما" قانون جامع ایثارگران در تاریخ۱۳۹۱/۱۰/۰۲تصویب شد و اجرای آن همواره مورد تاکید ریاست جمهوری و معاون اول بوده است.

 از طرفی بعضی از دستگاه ها با تمسک به ماده ۶۱ قانون که آئین نامه فصل را خواستار شده است ، از اجرای مواد ۳۷الی ۶۱قانون بواسطه نداشتن آئین نامه خود داری کرده است.

 این در حالی است که تنها درماده ۴۵ درتبصره ۲ دولت موظف به تهیه و تصویب آئین نامه شده است. به همین دلیل کمیسیون اجتماعی دولت (نامه  پیوست شماره یک ) آئین نامه های پیشنهادی ارسالی بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط به مواد (۴۱)و (۴۳) و (۴۴) و (۴۶) و(۴۹) و(۵۱) و (۵۸) و (۵۹) را عودت داده است و تاکید کرده قانون گذار برای اجرای این مواد آئین نامه پیش ببینی ننموده است.

 همچنین معاون حقوقی رئیس جمهور ضمن اینکه در نامه های پیوست (۲و۳) بعضی از مواد قانون جامع را نیازمند آئین نامه دانسته است ولی به شماره مواد اشاره نکرده است اما در نامه پیوست(۴) تاکید نموده « منظور موادی است که بنا به تصریح قانون مستلزم آئین نامه است» با این نامه  (پیوست ۴) از نامه کمیسیون اجتماعی دولت پیروی نموده و مثلا تاکید نموده ماده ۴۰ قانون جامع قانون بازنشستگان نیاز به ائین نامه نمی باشد.

 از طرف دیگر بعضی از دستگاه ها بدون توجه به مباحث پیش گفته به منظور فرار از اجرای قانون، اجرای مواد ۳۷ تا ۶۱ رامستلزم تصویب آئین نامه می دانند و در پنج سال گذشته از اجرای آن سر باز زدند( پیوست های ۵ و۶).

 لذا به منظور حل این مشکل با ملاحظه نظر کمیسیون اجتماعی دولت و معاون حقوقی ریاست جمهوری دستور فرمائید دولت در اسرع وقت نسبت به عدم نیاز به آئین نامه برای مواد مذکور (۳۷ الی ۶۱) اعلام نظر نموده و زمینه ی اجرای این مواد برای ایثارگران فراهم نماید. درغیراینصورت وعده های انتخاباتی سال ۹۲ همچنان بر زمین مانده و نیز وعده برای انتخابات پیش رو درسال ۹۶ واقعیت میدانی نخواهد داشت.
با احترام


کد خبرنگار : 23