تاریخ : 1396,چهارشنبه 27 ارديبهشت14:53
کد خبر : 53241 - سرویس خبری : انتخابات

ضربه گیج‌کننده قالیباف به ائتلاف افراطیون




کناره‌گیری ایثارگرانه و هوشمندانه محمدباقر قالیباف در ائتلاف با سیدابراهیم رئیسی، افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی را به پریشان‌گویی و مواضع ضدونقیض واداشته است.
نشریات و فعالان طیف افراطی مدعی اصلاح‌طلبی و اعتدال در پی اعلام کناره‌گیری قالیباف به نفع رئیسی تا چند ساعت در شوک بودند. سپس مدعی شدند قالیباف رأیی ندارد و کنار رفتن او بی‌ارزش است!! برخی از اجزای همین طیف اما مدعی شدند قالیباف رأی دارد اما به سبد روحانی خواهد ریخت!! این ادعا هم در حالی بود که قالیباف در مناظره‌ها بیشترین چالش را با روحانی داشت و طبیعتا اغلب آنهایی که تصمیم گرفتند به وی رأی بدهند به خاطر همین اعتراض به مدیریت ناکارآمد و اشرافی دولت روحانی بوده است، اکنون نیز رئیسی در همان موضع اعتراضی ایستاده است.
اما جالب اینکه رسانه‌های طیف مذکور خشم خود در قبال اقدام هوشمندانه قالیباف را با ادعای اینکه قالیباف از سیاست کنار گذاشته شد و دیگر نمی‌تواند برگردد و انتحار سیاسی کرد و...، عقده‌گشایی کردند حال آن که فراموش کرده‌اند در 4 سال گذشته چه قدر مقاله و تحلیل و گزارش و تیتر و عکس برای تمجید انصراف سال 92 عارف به نفع روحانی منتشر کرده و از او قهرمان ملی ساخته‌اند؟
اما ترس واقعی این محافل این است که با سونامی جمعیت در تبریز و شیراز و اصفهان و تهران، کار روحانی در همین مرحله اول یکسره شود و از ائتلاف نیروهای انقلاب جا بماند.