تاریخ : 1396,چهارشنبه 27 ارديبهشت14:59
کد خبر : 53243 - سرویس خبری : انتخابات

چند نمونه درشت دروغ‌های دولت با مردم




خلاف‌گویی‌های دولت روحانی در 4 سال اخیر از حد و اندازه گذشته است.
روزنامه وطن امروز در گزارشی در همین زمینه با مرور برخی موارد نوشت: حسین دهباشی، کارگردان فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در سال 92 اخیراً در گفت‌وگویی ویدئویی روایت جالبی از «بی‌صداقتی بزرگ» روحانی با مخاطبان دارد، تا حدی که مشخص می‌شود جمله مشهور روحانی در فیلم آن سال که گفته بود «من سال‌هاست که وقتی بین منزل و اداره تردد می‌کنم و مردم را می‌بینم و چهره‌ها را مطالعه می‌کنم، می‌بینم چقدر گرفته و چقدر عبوس هستند و خنده در چهره‌ها نیست» هم متعلق به روحانی و واقعی نبوده بلکه این جمله را خودش (دهباشی) به او یاد داده است تا بگوید.
وطن امروز، دروغ درباره سالم نبودن بنزین پتروشیمی و تقلب 3 هزار نفری در بورسیه‌ها را از دیگر موارد مشابه خوانده و می‌افزاید: «اساس برنامه اقتصادی من بر 2 محور «تولید ثروت ملی» و «توزیع عادلانه ثروت» استوار است.» این شعاری بود که روحانی در تلویزیون و چشم‌درچشم مردم داد اما زمانی برای مردم کمرنگ شد که با افشای فیش‌های نجومی مدیران دولتی، روحانی اعلام کرد مسئله حقوق‌های نجومی را به یک مسئله ملی تبدیل نکنید! آماری که در روزهای اول از سوی کواکبیان، نماینده طرفدار روحانی «حدود 3 هزار فیش بین 20 تا 50 میلیون تومانی» و «300 فیش بالای 50 میلیون تومانی» اعلام شد. پس از آن توسط دولتی‌ها این آمار به 900، 500، 300، 50 و در نهایت 13 نفر(!) تقلیل داده شد اما در گزارشی که دیوان محاسبات از نجومی‌بگیران منتشر کرد و تنها مربوط به ارقام بالای 20 میلیون بود، نام 397 نفر وجود داشت. اگرچه برخی دولتمردان این اتفاق را اشتباه می‌دانستند اما با «ذخیره نظام» خوانده شدن صفدر حسینی از سوی سخنگوی دولت، مشخص شد این نیز رگه‌ای از واقعیت نداشته و جابه‌جایی او از صندوق توسعه به صندوق محیط‌زیست نشان داد، عزم برخورد با نجومی‌بگیران هم دروغ بوده است.
وطن امروز ادعای «لغو تحریم‌ها»، «عبور از رکود اقتصادی»، و فقدان بودجه برای پرداخت یارانه‌ها را از دیگر دروغ‌های دولتیان توصیف می‌کند و ادامه می‌دهد: «خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد‌رأی و عجله در تصمیم‌گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان. یاری‌ام کن بنده مخلصی برای تو و خادم لایقی برای تو باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است.» این معروف‌ترین جمله روحانی در روز نخست ریاست جمهوری‌اش است اما برای آنکه بدانیم چقدر در بیان این جمله صداقت وجود داشته همین یک گزاره کافی است که روحانی به طور متوسط هفته‌ای یک توهین به منتقدان خود داشته است.
پس از ادعاهای روحانی درباره آزادی بیان، آیت‌الله آملی لاریجانی خطاب به او اعلام کرد: «برادر بزرگوار! شما خودتان شفاها یا کتبا با واسطه یا بی‌واسطه بارها گفته‌اید چرا با فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی‌کنید یا نزد رهبری گلایه می‌کنید چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است اما بین اهالی مطبوعات ندای آزادی سر می‌دهید!»
وطن امروز دروغ‌های دیگر دولت روحانی را «کاهش نرخ بیکاری، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، بدهی معوقه خواندن فساد 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، خودکفایی در تولید گندم و کاهش واردات از چین» توصیف کرد.