تاریخ : 1396,پنجشنبه 28 ارديبهشت14:52
کد خبر : 53265 - سرویس خبری : انتخابات

استقبال از خادم ‌الرضا (ع)؛

حماسه حضور اصفهان و تهران با مشهد تکمیل شد



در حالی که تا ساعاتی دیگر حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع حامیان مشهدی خود به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت که شور و هیجان مردم در عرصه میدان شهدای مشهد به اوج رسیده است.

پس از سونامی خروش حماسی حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در کلانشهرهای تهران، اصفهان، شیراز و غیره، این سونامی تا لحظاتی دیگر در مشهدمقدس با حضور هزاران نفر از مردم مشهد مقدس در میدان فلسطین تا میدان شهدای این شهر آغاز می‌شود. 

- دختر شهید محمود کاوه به نمایندگی از خانواده‌اش در اعلام حمایت از رئیسی سخنرانی کردند.

- همزمان با این همایش باران شدیدی در شهر آغاز شد.

- صادق آهنگران، محمدرضا گلریز و سعید حدادیان در این همایش حاضر شدند.

- جمعیت حاضر در میدان شهدای مشهد در حمایت از حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی از مرز ۱۰۰۰۰۰ نفر گذشت.

- تراکم جمعیت استقبال کنندگان در اطراف خودرو حامل «سیدابراهیم رئیسی» به قدری است که مانع از ادامه حرکت خودرو به سمت میدان شهدا شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی به محل سخنرانی رسید

مشروح اظهارت حجت‌الاسلام رئیسی

سید ابراهیم رئیسی در جمع پرشور حامیان خود در مشهد گفت: این همه عزت و احترام و اقتدار نظام کوتاه شدن سایه جنگ از این مرز و بوم و کشور به دلیل حضور قهرمانانه شما مردم در صحنه است، سایه جنگ فقط با نیروی مقتدر و پرنشاط دفع می شود که یکی از نمونه های آن جمعیت حاضر است، علاوه بر تمامی افتخارات ملت بزرگ ایران در زمینه های علم و فناوری و نانوتکنولوژی و دفاع مقدس به خرج داد، امروز زندگی و کسب مردم با مشکلات جدی مواجه شده است.

رئیسی با اشاره به مشکلاتی که  امروزه در  زندگی، معیشت و کار و کسب مردم ایجاد شده است گفت: سوال من این است که با این همه ثروت های عظیمی که خداوند به این کشور عنایت کرده و با این همه نیروی جوان و متخصص که بزرگترین سرمایه ها است، چرا زندگی مردم و معیشت مردم و جویندگان کار ما به گونه ای است که خانواده های ایرانی را نگران کرده است، بیش از 50 درصد از ظرفیت صنعتی گشور چرا تعطیل یا نیمه تعطیل است. چرا بسیاری از منابع کشور به جای بکار رفتن در چرخه تولید کشور به چند نفر از افراد بد حساب تسهیلات داده می شود؟

وی با پرسش این سوال که چرا جوانان تحصیل کرده ما برای شغل باید دچار مشکل شود؟ گفت: مردم با کمبودها میسازند اما با تحقیر هرگز؛ اساس مشکلات کشور ما در چیست با این همه امکانات و ظرفیت ها؟ مشکل این است آقایان به جای اینکه رفع مشکلات کشور را در دست توانای جوانان کشور بدانند در دست بیگانگان می بینند. رکود امروز در کشور رکورد زده است، کلید این قفل ها و رفع مشکلات در دست توانای این ملت و جوانان برومند آن است مگر بیگانگان تا امروز گره از مشکلات کدام کشور گشوده اند که دومی آن ما باشیم؟!

سید ابراهیم رئیسی در ادامه گفت: دولت باید پاسخ دهد به چه دلیلی چهار سال اقتصاد، امکانات و نیروی انسانی این کشور را معطل گذاشتند؟ دولت باید پاسخ گوی مشکلات باشد، مگر 4 سال پیش نگفتید «بازار ایران نباید مملو از اجناس چینی باشد؟» چرا بازار ما در دست چینیان است؟ در دولت پیش سالانه 5 میلیارد دلار اجناس چینی وارد کشور می شد اما در دوران این دولت هر سال 10 میلیارد وارد کشور شد، آقای روحانی چرا از مردم ناراحت هستید؟ چون مطالبه گر شغل هستند یا چون از فساد اداری گله مند هستند؟ شما به جای اینکه پاسخ گوی مطالبات مردم باشید، رقیب هراسی می کنید ما آماده ایم دیواری بلند میان چپاولگران و مردم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به حقوق شهروندی در دولت یازدهم گفت: حقوق شهروندی که گفتنی و نوشتنی نیست؟ آقای روحانی حق شهروندی آن است که جوانی به سبب بیکاری در برابر خانواده‌اش خجالت زده نباشد و سفره فقرا هر روز کوچکتر نشود، شما میگویید دیپلماسی بلد هستید؛ مگر وزارت خارجه نباید به دنبال پیدا کردن بازار برای فروش اجناس داخلی باشد، آیا امروز با وجود رابطه دوستانیه با عراق چرا بازار آن کشور در دست ترکیه است؟

رئیسی با انتقاد از نگاه بسته دولت به دنیا گفت: مگر دیپلماسی برقراری ارتباط با چند کشور است، 180 کشور در جهان وجود دارد. حق شهروندی یعنی آزادی در اظهار نظر، چرا به مخالفانات برچسب میزنید و به آنها توهین می کنید.چرا اسم هنرمندان، اهل سنت و اقلیت های مذهبی را می آورید اما در عمل برای آنها هیچ کاری انجام نمی دهید، اینکه هنرمندی در گوشه بیمارستان جان دهد و هیچ کس احوال او را نپرسد، این معنای حمایت از هنرمند و حق شهروندی است؟ مردم دولتی می خواهند که اشرافی نباشد، مردم حقوق نجومی را خلف شئونات دولت اسلامی می دانند. آستان هم مالیات بر ارزش افزوده است، پولی که آستان باید مالیات بدهد 10 برابر آن را به فقرا و نیازمندان کمک کرده است.

رئیسی با اشاره به لزوم شفایت در زندگی مسئولان گفت: خودم و تمام مدیران دولت کار و کرامت باید ثروتشان و درآمدشان برای مردم روشن باشد.دولت باید قراردادهایش شفاف باشد، من رقیب این دولت نیستم رقیب دولت 4 سال عملکردش است، من رقیب فساد اداری، فقر و ناکارآمدی در این دولت هستم. نه بازگذشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود تغییر به نفع مردم، ما بیان کرده ایم که در دولت کار و کرامت آزادی دانشجویان، علمی و زنان محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: آن سندی که شما نتوانستید از دشمن با دیپلماسی التماس نقد کنید، در دولت کار و کرامت نقد خواهیم کرد، ما با کمک مردم تحریم ها را برخواهیم داشت. با کرامت و حفظ شان مردم، اشتغال را در جامعه افزایش خواهیم داد، در کشور حتما سالانه یک میلیون شغل ایجاد خواهیم کرد. ما امروز در اقتصادمان صنایع پیشران مانند صنعت مسکن سازی داریم، با مسکن و با فعال کردن اقتصاد در حزوه IT، صنایع تبدیلی، کشاورزی و کنترل قاچاق کالا میتوان شغل در این کشور ایجاد کرد. آقای روحانی می‌گویید چرا مالیات نمی‌دهید؟ این آستان مقدس اساسش مبتنی بر وقف است، ما هم مالیات ارزش افزوده می‌دهیم و تمام شرکت‌های آستان حساب‌رسی شده‌اند و پولی که باید مالیات داده شود، 10 برابر آن به فقرا و ایتام داده می‌شود.  مگر نگفتید دلال نفتی بوده که 10 ماه دستگاه قضایی بازداشتش کرده، الان نفت را چگونه می‌فروشید؟ دلال‌هایی امروز در حال انجام کار نفتی هستند.

مقایسه پراکندگی جمعیت در گردهمایی رئیسی و روحانی در مشهد از روی نقشه هوایی

رئیسی تاکید کرد: چرا کسانی که انتقاد می‌کنند به آنها برچسب می‌زنید؟ این حق شهروندی است؟ کسی از شما بوده که وام و تسهیلات صفر درصد گرفته باشد؟ آقای روحانی این‌ها را جواب دهید. آقایی 300 میلیارد وام صفر درصد گرفته و سود می‌گیرد، این‌ها را پاسخ دهید. چرا طفره می‌روید؟ ما می‌گوئیم این وضع مردم است، شما سر نمی‌زنید به مردم اما ما با مردم ارتباط داریم. این مردم دولتمردی می‌خواهند که اشرافی نباشد.این مردم می‌گویند ما حقوق نجومی را خلاف مصالح دولتمرد اسلامی می‌دانیم.
وی در ادامه گفت: بنده به‌عنوان یک خدمتگزار و نوکرِ مردم، در یک سالی که در مشهد ماموریت داشتم، یک تغییر رویکرد را شاهد بودم و فهمیدم فلش به سمت حمایت از محرومان و فقرا رفته است.

رئیس در ادامه گفت: دولت چرا یکباره در شب انتخابات یارانه افرادی که قبلا قطع کرده بود را دوباره واریز کردید؟ شما به عقل و شعور مردم توهین می‌کنید، چرا با تبلیغات نا صحیح میخواهید رای بیاورید؟ کشور ما مشکل کمبود نقدینگی و کمبود آب و زمین حاصل و کمبود نیروی کار کارآمد ندارد بلکه با مشکل ضعف مدیریت روبه رو است. مدیران نباید از مفسادان حمایت کنند. از ابتدای حضور در آستان بازرسی در همه شئونات آستان را آغاز کردیم. شما اعلام میکنید دزد و فساد، اما اقدام نمی کنید اما بنده ابتدا عمل میکنم بعد اعلام.