تاریخ : 1396,یکشنبه 31 ارديبهشت14:10
کد خبر : 53314 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

سند راهبردی خدمات رسانی رزمندگان را دریابید


سند راهبردی خدمات رسانی رزمندگان را دریابید

رزمندگان دوران دفاع مقدس باید یک متولی و نماینده فعال انتخاب کنند تا به صورت مستمر و قانونی پیگیر حل مشکلات و مصوبات مجلس و دیگر بخش ها باشد.

فاش نیوز-  رزمندگان دوران دفاع مقدس باید یک متولی و نماینده فعال انتخاب کنند تا به صورت مستمر و قانونی پیگیر حل مشکلات و مصوبات مجلس و دیگر بخش ها باشد.

مطالبات و خواسته های همه رزمندگان کم و بیش مشابه یکدیگر است ولی با کمال تاسف باید این مطلب را گفت که از همان ابتدا علت به نتیجه نرسیدن آنها به این خاطر بود که متولی نداشته است.

با این همه رزمنده دفاع مقدس هر کس مشکل یا خواسته ای دارد به طور پراکنده عنوان می کند که متاسفانه موثر واقع نمی شود. پیشنهاد این است که یک متولی و نماینده فعال به صورت یکپارچه انتخاب شود تا به صورت مستمر و قانونی پیگیر حل مشکلات و مصوبات در مجلس و دیگر بخش ها باشد.

سند راهبردی خدمات رسانی رزمندگان در سال 94 به تصویب رسید و آئین نامه اجرایی آن نیز توسط معاون رئیس جمهور به سازمان امور اداری و استخدامی ابلاغ شده است، اما متاسفانه رزمندگان دفاع مقدس که قشر تاثیر گذار جامعه را تشکیل می دهند هنوز پیگیر موضوع نیستند.

 درست است که چندین وزارتخانه ازجمله وزارت دفاع باید جلساتی را برای اجرایی شدن این مصوبه تشکیل دهند اما آیا هیچ کدام از ما حتی برای یک بار که شده پیگیر این موضوع در دفتر ریاست جمهوری و مجلس بوده ایم. نماینده محترم شهرستان آبادان تنها کسی است که به طور جدی بدنبال اجرای این مصویه بود، که تا حدودی هم موفق عمل کرده است.

دوستان تاکنون هرچه صبر و کوتاهی کرده ایم بس است، مگر من رزمنده با آن عزیز جانباز یا خانواده معزز شهید از نظر اصول اعتقادی و یا روش در عمل فرقی داریم، در حالی که سالیان سال است که از امکاناتی نظیر مقرری بیمه رایگان، محاسبه یک مدرک بالاتر، بازنشستگی زودهنگام، پرداخت هزینه های پزشکی، بیمه رایگان، معافیت از پرداخت مالیات، تاخیر در ورود و تعجیل در خروج پرداخت وام خرید مسکن، حق پرستار، کمک هزینه دانشگاه، پذیرش در دانشگاه، معافیت سربازی فرزندان استخدام فرزندان و حتی جایگزینی فرزندان به جای پدر یا مادر شاغل واگذاری زمین، واگذاری ماشین، اولویت در اخذ بلیط هواپیما و قطار و با تخفیف بهای سفرهای زیارتی و...محروم هستیم.

متاسفانه تاکنون ده ها نفر از رزمندگان در اثر بی توجهی فوت کرده اند و بسیاری نیز سال هاست به انواع و اقسام بیماری ها که در نتیجه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل حادث شده است گرفتار شده اند. از همه مهم تر اینکه چون خود من در منطقه آلوده به مواد شیمیایی حضور داشته ام و شیمیایی شده ام اما چطور باید این موضوع را به گوش مسئولان امر برسانم.

متاسفانه وقتی به شورای پزشکی مراجعه می کنیم کسی به ما اعتنایی  نمی کند، این درست است که دیدگاه ما برای رفتن به جبهه ها خیلی بالاتر از این حرف ها بوده و هست ولی حالا که بخاطر جنگیدن این بلاها بر سر ما آمده است آیا بنده و امثال من به تنهایی و بدون کمک دولت می توانند با این درآمدهای ناچیز که برای زندگی روزانه هم کفاف نمی دهد هزینه بالای درمان را هم به دوش بکشیم. لحاظ برخی تسهیلات و موارد دیگر می تواند کمک بزرگی به رزمندگان باشد، آیا به نظر شما این عدالت است که با این همه امکانات رزمندگان هنوز مورد کم لطفی قرارگرفته اند.

متاسفانه بر زمین ماندن این مطالبات بخاطر این است که کم کاری صورت گرفته است زیرا همانطورکه یک سازمان بزرگ مانند بنیاد شهید تشکیل شد تا به عنوان متولی خانواده شهدا و جانبازان و اسرا باشد از همان موقع بایستی سازمانی جهت رفع مشکلات رزمندگان تاسیس می شد تا امروز بچه های رزمنده این گونه گرفتار و درمانده نمی شدند.

هنوز هم دیر نشده است، ابتدا باید یک سایت بزرگ مخصوص رزمندگان مهیا شود که نام همه رزمندگان داوطلب ثبت و یک شماره داده شود.منظور اینکه اول از همه آمار مشخصی از رزمندگان داشته باشیم، سپس شخصی که خود رزمنده و درد کشیده است به عنوان نماینده رزمندگان انتخاب شود تا به نمایندگی از کلیه رزمندگان سراسر کشور با مراجعه به ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادها به صورت مستمر پیگیرباشد.

اگر می خواهید خواسته های شما به نتیجه برسد باید یک نماینده داشته باشید چرا که متاسفانه هرچه تاکنون برسر رزمندگان آمده به دلیل این بوده است که به صورت پراکنده صحبتی شده و بعد هم به فراموشی سپرده می شود اما اگر می خواهید به نتیجه برسید باید یک نماینده و پیگیر وجود داشته باشد.

اگر در این زمینه از رهبر معظم انقلاب درخواست کمک و یاری کرده ایم به خاطر این است که ایشان مقتدا و یاور و بزرگ همه ما و دنیا هستند و هر لحظه از وقتشان طلاست و اگر گوشه ای از وقت گهربارشان را به ما رزمندگان بدهند حداقل یک نفر باید به دنبال کار باشد و از طریق دفتر مقام معظم رهبری پیگیری کند. با این امید که همگی با هم  و دست در دست هم تا رسیدن به حق مان از تلاش نایستیم یک نهاد یا سازمانی مسئول باشد تا این همه رزمنده را که هر کدام از درد رنجی پنهان عذاب می کشند را حمایت  کند.

موضوع دیگر که در خصوص عدم اجرای سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان عنوان می شود این است که هزینه های آن بسیار سنگین است در حالی که بسیاری از امتیازات را اگر بخواهند به رزمندگان اختصاص دهند فقط معنوی است و فاقد هر گونه هزینه مالی است.

به هرحال اینجانب جهت هر نوع همکاری و مشاوره و هماهنگی دراین خصوص آماده ام لذا دست یاری به سوی همه رزمندگان دراز می کنم به امید آن روزی که درد و آلام کلیه بچه های جبهه و جنگ هم برطرف شود.


کد خبرنگار : 18