تاریخ : 1396,دوشنبه 01 خرداد18:50
کد خبر : 53338 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

جانبازان بازنشسته می‌توانند به خدمت اعاده شوند



س -  باسلام جانباز۳۰٪هستم واز بازنشستگی زوترازموعد دولت با۲۵ سال که بعلت تکمیل نبودن مدت خدمتم ده ماه سابقه جبهه بنده دران سال به خدمتم اضافه کردم و انگاه درخواست بنده قبول گردید حال برای استفاده ازماده۴برای یک باراعاده به خدمت گفتن بازنشستگی حالتی از اشتغال می باشد لطفا بخشنامه یا ماده یا قانونی راکه بنده را راهنمایی نماید کمک نمایید باتشکر
ج- خیر شما می توانید اعاده به خدمت شوید . به کمیسیون ماده 16 شکایت کنید و تقاضای رسیدگی و صدور رای کنید و به این سخنان توجه نکنید. علاوه بر آن در بند چ ماده 87 قانون برنامه ششم آمده است :
جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند با رعایت شرط سنی کمتر از شصت و پنج سال می‌توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت سی و پنج ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.
تبصره- در صورت دریافت پاداش پایان خدمت در بازنشستگی اول، پاداش مذکور مربوط به آن سنوات، مجدداً به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

 

 

س - با سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما عزیز بزرگوار که در جهت اطلاع رسانی به جامعه ایثارگر تلاش میکنید .من یک آزاده و جانباز ۳۰ درصد هستم که دارای سابقه چندین بار حضور داوطلبانه در جبهه و عملیات مختلف را دارم.کارمند منابع طبیعی بودم.به علت مشکلات شخصی از آن اداره بیرون آمدم و در سال ۹۱ دوباره برگشت به کار شدم. بعد از مدت کوتاهی حدود هفت ماه خودم از طریق تامین اجتماعی درخواست بازنشستگی کردم.حالا میتونم در این شرایط مجدد برگشت به کارکنم.با توجه به اینکه دارای دو فرزند تحصیل کرده بیکار میباشم.و همچنین مشکل بیکاری خودم،خواهشمندم من را راهنمایی کنید.
ج- تقاضای اعاده به خدمت برای یکبار است اگر برابر قانون متقاضی اعاده بکار شده اید و به استناد ماده 60 شما را اعاده کرده اند. شما نمی توانید برای بار دوم اعاده به خدمت شوید.

 

س - سلام وقت بخیر ببخشید  مزاحم شدم، اینجانب پاسدار و آزاده و جانباز پنجاه درصد در مورخه66/3/17 به عضویت رسمی سپاه در آمدم و 79/10/3 برابر رای کمسیون عالی سپاه مشمول بند ج ماده 121 شدم و در تاریخ 81/7/30 و برای یازده سال سنوات پاداش دریافت کردم، با عنایت به دستورالعمل که تصویر آن ارسال میگردد میباست اینجانب در پایان 30 سال (92/7/30) پاداش خدمت برای 30 سال مطابق آخرین حقوق و مزایا یکجا محاسبه و مبلغ دریافتی اولیه کسر و ما بقی پرداخت گردد، که متاسفانه اینگونه عمل نشد و صرفا نشد و پیگییری های اینجانب نیز نتیجه بخش نبود، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
ج- ابلاغیه ارسالی شما برای کسانی است که با تشخیص کمیسیون پزشکی سپاه از بند ج به حالت اشتغال ارتقاء می یابند و شما هنوز این اقدام را انجام نداده اید .برابر دستورالعمل نحوه ازکارافتادگی جانبازان حالت اشتغال مصوب فرماندهی کل قوا شما می توانید تقاضای کمیسیون کنید و اگر مشمول حالت اشتغال شناخته شدید ،‌اقدامی را که بیان کرده اید برای شما عملی خواهد شد.

 

س - با سلام و عرض ادب اینجانب جانباز ۲۵℅ و بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم. مدت ۲۸/۵ سال سابقه کار داشته و کارمند سازمان بنیاد شهید و ایثار گران تهران بودم. در طول مدت خدمت حقوقی بعنوان جانبازی دریافت نکردم و در پایان خدمت از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کرده و مبنای پرداخت حقوق از طرف سازمان تامین اجتماعی میانگین دو سال آخر خدمت محاسبه شده است. می خواستم بدانم آیا حقوق جانبازی ب من تعلق میگیرد؟
با توجه ب اینکه جانباز بودن من در  سوابق تامین اجتماعی منظور نشده آیا می توانم از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کنم تا با توجه ب جانباز بودنم آخرین دریافتی ملاک محاسبه حقوق باز نشستگی قرار گیرد؟  با تشکر

ج- چنانچه دارای رای ازکارافتادگی کلی و یاجزیی باشید فارغ  از دریافت حقوق استخدامی یا بازنشستگی می توانید از حقوق حالت اشتغال یا حقوق وظیفه به عنوان حقوق ایثارگری استفاده کنید. اگر از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان استفاده نکرده باشید نمی توانید از آخرین حکم حقوقی در بازنشستگی استفاده کنید.