تاریخ : 1396,سه شنبه 02 خرداد13:41
کد خبر : 53353 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

ضرورت طراحی سایت اطلاع رسانی برای رزمندگان دفاع مقدس


ضرورت طراحی سایت اطلاع رسانی برای رزمندگان دفاع مقدس

برای اطلاع رسانی از وضعیت کنونی رزمندگان ضرورت طراحی و ایجاد یک سایت برای ثبت مشخصات فردی، مدت زمان حضور در جبهه، یگان اعزام کننده، منطقه عملیاتی، محل سکونت، جراحت ها و نوع عوارض ناشی از حضور در جبهه بیش از گذشته احساس می شود.

رمضانعلی

فاش نیوز-برای اطلاع رسانی از وضعیت کنونی رزمندگان ضرورت طراحی و ایجاد یک سایت برای ثبت مشخصات فردی، مدت زمان حضور در جبهه، یگان اعزام کننده، منطقه عملیاتی، محل سکونت، جراحت ها و نوع عوارض ناشی از حضور در جبهه بیش از گذشته احساس می شود.

بر این مبنا طی مدت معینی از طریق فراخوان یا آگهی در روزنامه از تمامی رزمندگان خواسته شود تا اطلاعات مورد نیاز را تکمیل و در یک گردهمایی نمایندگان خود را انتخاب کنند تا خواسته های برحق و قانونی آنان در حد متعارف تبین شود.

از طرف دیگر از طریق رایزنی با نهاد های ذیربط از جمله واحد ایثارگران در بسیج سپاه پاسداران و کمیسیون رزمندگان مجلس شورای اسلامی و نیز ارتباط با دفتر حضرت آقا از جهت پشتوانه حکومتی ، همانند جانبازان و خانواده محترم شهدا مرجع و پناهی برای رسیدگی وجود داشته باشد.

ذکر این نکته لازم و ضروزی است از جهت این که در نیت اعزام به جبهه حق علیه باطل بین رزمندگان، جانبازان و شهدا هیچ تفاوتی وجود نداشته و همه در ابتدا رزمنده بوده و در یک منطقه جنگی و عملیاتی حضور داشته اند.

 اما در آن میان تعدادی به درجه رفیع شهادت نائل شدند و تعدادی از رزمندگان نیز به افتخار جانبازی رسیدند و بسیاری از  رزمندگان که به صورت سرپایی درمان شده و با وجود ادامه درمان در پشت جبهه در فکر جمع آوری مدارک مجروحیت نبوده اند.

 از طرفی در حال حاضر رزمندگان، دوران دفاع مقدس حداقل بین 45 تا 60  سال سن دارند و با عوارض ناشی از جنگ و مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و متاسفانه به ورطه فراموشی سپرده شده اند.

برادران عزیز رزمنده که بعد از خدا و حضرت آقا تمام امیدمان انتخاب نامزدی اصلح بود که به داد ما برسد ولی هم ‌اکنون که با انواع تهمت ها و ... اصلح انتخاب نشد باز هم از طرف دیگر که نمونه هایی از آن در فوق توضیح داده شد، می توانیم حق خود را هنوز مطالبه و اجرایی کنیم.

بحرحال با حداقل قوانین مصوب جاری از جمله طرح جامع رزمندگان، سند راهبردی و نیز قوانین مرتبط با برنامه ششم توسعه که دولت مکلف به اجرای آنها است برای رزمندگانی که مشغول کار و نیز خیل عظیمی از آنان که بیکار هستند و همچنین فرزندان رزمندگان اقدامی کرد.
متاسفانه تاکنون ثابت شده که دولت توجهی به رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا نداشته است اما در عوض تعداد ریادی که شاید التزامی هم نداشته باشند به مو اهبی رسیده اند و بدون شک در اینده همان روند قبلی ادامه خواهد داشت،

سخن آخر اینکه برادر رزمنده حامی ولایت عظمای امام خامنه ای، از حقوق حقه خود که تا بحال نادیده گرفته شده است کوتاه  نیائید و اقدام عملی کنید.!


کد خبرنگار : 20