تاریخ : 1396,چهارشنبه 03 خرداد14:11
کد خبر : 53397 - سرویس خبری : اخبار

حماسه یک ارتشی در خونین‌شهر



همزمان با فرا رسیدن سی و پنجمین سالروز آزادسازی فتح خرمشهر و گرامیداشت دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان اسلام در این عملیات، نگاهی کوتاه به زندگی شهید «حسنعلی زادرفیع» یکی از شهدای والامقام و شاخص ارتش از شهرستان شفت انداختیم که از نظرتان می‌گذرد.

فرمانده ایی که خود را فدای نیروهایش کرد

 حسنعلی زاد‌رفیع فرزند صفرعلی در سال 1335 در روستای کمسار از توابعِ شهرستان شفت در استان گیلان دیده به جهان گشود شد و در خانواده‌ای متدین، آبرومند و کشاورز به رشد و بالندگی رسید.

خانواده شهید نقل می‌کنند که حسنعلی دارای ویژگی اخلاقی خاص از جمله متانت طبع، صبر در امور زندگی و دستگیری از مردم روستا داشته و بسیار مقید و متعهد در امور دین و مذهب بوده است.

علاقه زیاد به تحصیلات باعث گردید که تا مقطع کاردانی در دانشگاه افسری تهران ادامه تحصیل دهد. چون زندگی وی مقارن با دوران جنگ تحمیلی شد، حسنعلی  دست از ادامه تحصیل کشید و برای مبارزه با دشمن به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام  شد. ابتدا در شیراز و سپس در لشکر  16 زرهی قزوین مشغول به خدمت شد.

قبل از حضور در جبهه چند روز به مرخصی رفت و از خانواده و دوستان خود حلالیت طلبید، سپس بنا بر وظیفه نظامی خود به جبهه رفت و در جبهه خرمشهر حضور یافت. در این مرحله از  آزادسازی خرمشهر در کنار دیگران نظامیان، فرماندهی نیروهای ارتش را بر عهده داشت.

حسنعلی زادرفیع پس از مرحله دوم عملیات که جهت سرکشی از نیروهای خود وارد خط شده بود، توسط بمباران هواپیماهای دشمن به فیض عظمای شهادت رسید.  

تاریخ دقیق  شهادت وی در هجدهم اردیبهشت‌ماه سال 1361 بود که پس از تشییع باشکوه مردم شهیدپرور شفت در زادگاهش به خاک سپرده شد. وی یکی از شهدای شاخص ارتش در عملیات فتح خرمشهر از استان گیلان است.


منبع : دفاع پرس