تاریخ : 1396,سه شنبه 09 خرداد18:01
کد خبر : 53436 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مجلس علت اجرایی نشدن معافیت فرزندان ایثارگران را پیگیری می کند


مجلس علت اجرایی نشدن معافیت فرزندان ایثارگران را پیگیری می کند

رئیس مجمع نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی سازمان نظام وظیفه درمورد تأخیر در اجرای مصوبه برنامه ششم توسعه درباره معافیت فرزندان ایثارگران شد.

فاش نیوز- رئیس مجمع نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی سازمان نظام وظیفه درمورد تاخیر در اجرای مصوبه برنامه ششم توسعه درباره معافیت فرزندان ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات نمایندگان ملت در برنامه ششم توسعه کشور در خصوص معافیت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: اصولا از آنجایی که در برنامه ششم توسعه مصوب کردیم که رزمندگان به هر مقداری که در دوران جنگ تحمیلی در جبهه بودند فرزندان آنان نیز از خدمت نظام وظیفه معاف می شوند، قوه مقننه آن را به دولت ابلاغ کرد اما ستاد مشترک اجرای  آنرا منوط به اذن مقام معظم رهبری کرده  که درست هم هست.

نماینده آزاده مجلس دهم یادآور شد: در این راستا برای اجرایی شدن این مصوبه از سوی مجمع ایثارگران به رئیس مجلس شورای اسلامی نامه ای ارسال شده است تا این مسئله پی گیری و علت تاخیر در اجرایی شدن آن مشحص شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی درجلسات بررسی لایحه برنامه ششم توسعه  ماده 103 آن را در اسفند ماه سال گذشته تصویب کردند.
به گفته رئیس مجمع ایثارگران مجلس شورای اسلامی در صورت اذن فرماندهی کل قوا، فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه،
فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه را مشمول می‌شوند.
تبصره: بهره مندی فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام  و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می شود..

.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اجرای سهمیه علمی فرزندان ایثارگران زیر 25 درصد متذکر شد: در ارتباط با سهمیه فرزندان رزمند گان و جانبازان زیر 25 درصد در بخش کاردانی این سهمیه را داده اند اما در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هنوز اجرایی نشده است و این موضوع را هم از طریق ریاست مجلس پیگیری و نامه نگاری کردیم که چرا انجام نمی شود.

رئیس مجمع نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اگر چه از سوی مسئولان قول داده شده است که مصوبات ایثارگران را به صورت کامل اجرایی کنند اما این موضوع تاکنون عملی نشده است و در این راستا اعضای هیئت رئیسه فراکسیون در هفته جاری جلسه ای با حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید برگزار خواهند کرد.

 


کد خبرنگار : 18