تاریخ : 1396,دوشنبه 22 خرداد15:24
کد خبر : 53676 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

برای کسر خدمت به ازای هر ماه جبهه یک ماه کسر خدمت تعلق می گیرد



س - من پدرم ۹ماه خدمت بسیجی داره تصویب هم شد که حقوق بگیر بشن پرونده هم کامل بسیج تهرانه .پس چرا بیشترشون حقوق بگیرشدن دستوراجراکردن مال بعضی ها دوساله خوابیده راهنمایی کنی ممنون میشم ازایلام هستم لطف کنید راهنمایی کنید
مستمری بگیران سپاه خدمت ۶ماه به بالا .دوساله منتظربودجه هستن که پرداخت کنن

ج- به دلیل عدم تامین منابع مالی مصوبات درباره  کمک معیشت رزمندگان معسر با مشکلات جدی مواجه و ورود افراد جدید به سیستم مدتی است دچار وقفه شده است .

 

 

س - سلام توروخدا جواب این سوال منوبدید چندباره پیام میدم جواب نمیدین....پدرمن چندسال سابقه جبهه داشت ولی پرونده زمان جنگ سوخته فقط ۹ماه رو الان درحال حاضر برگه تاییدش داره و کمیسیون عالی سپاه هم تاییدکردن ازچندناحیه دچارشیمیایی شده متاسفانه الان پدرم بدونه هیچ حقوق ویادرصد میباشد ودرامدی هم ندارد لطفا راهنمایی کنید برادرخواهش میکنم
ج- حسب قانون اخیر التصویب مجلس چنانچه رده خدمتی ایشان در نیروهای مسلح مجروحیت ایشان را تایید کند بدون نظر کمیسیون پزشکی و در ابتدا به ایشان 5% تعلق خواهد گرفت و برای بررسی بیشتر کمیسیون پزشکی می تواند به ضایعات ایشان رسیدگی کند تا چنانچه درصد ایشان بیشتر باشد آن درصد را اقدام کنند.

 

 

س - باعرض سلام خواستم بدونم این قانون ششم برای چه سنینی هست؟ و خواستم بدون این قانون ابلاغ شده یا نه؟ سوالم اینه پدر من ٢٢ ماه جبهه ای داره و البته از طرف سپاه که هیچ کارت ایثارگری نداره.داداش من خدمت هست و میخواهیم برای داداشم کسری خدمت بگیریم که با قانون کنونی برای ٦ ماه کسری تمام جبهه ای پدرم استفاده میشه.میخواستم بدونم تو قانون جدید به پدرم کارت ایثارگری میدن؟ و اگر میدن منم میتونم از جبهه ای پدرم استفاده کنم و کسری خدمت بگیرم؟
ج - قانون برنامه ششم برای سن خاصی نیست و اگر منظور شما برای خدمت سربازی است که پس از ورود به سن خدمت مشمول می شوید. این قانون به دلیل استنکاف رئیس جمهور از ابلاغ آن به دستگاههای اجرایی ، دستور انتشار آن به روزنامه رسمی توسط رئیس مجلس داده شد و عدم تعهد دولت به اجرای آن خلاف قانون و قابل پیگیری در دیوان عدالت اداری است .
کارت ایثار یک اقدام داخلی توسط ارتش برای رزمندگانش بوده است . برای کسر خدمت قانون اجرایی فعلا" نداریم و فقط مشمولین سال 72 که غیبت نکرده باشند از قوانین قبلی می توانند استفاده کنند. قانون فعلی هم اگر اجرایی شود به ازای هر ماه جبهه یک ماه کسر خدمت تعلق می گیرد که می توانید از آن استفاده کنید.

 

 

س - سلام دوست عزیز وقت بخیر من بردار شهید هستم و بیشتر از هفت سال بصورت قراردادی در سازمان بنادر مشغولم امکان رسمی شدن دارم؟
ج- در مصوبات اخیر مجلس مشمولان ماده 21 قانون جامع باید ظرف مدت سه ماه به رسمی تبدیل وضعیت شوند و برادر شهید هم جزو مشمولان ماده 21 است . پیگیری کنید.