تاریخ : 1396,دوشنبه 22 خرداد18:36
کد خبر : 53677 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

حق پرستاری برای جانبازان 25 تا 49 درصد به تصویب مجلس رسیده



س - سلام وقت بخیر ممنون بابت کانال تلگرامی سوال ؟
پدر بنده جانباز 30 درصد و  فاقد شغل می باشد،  با توجه به صراحت تبصره الحاقی ۱۵ بودجه ۱۳۹۵ از محل اعتبارات بنیاد موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰جدول شماره ۷ ؛نسبت به برقراری حقوق ماهیانه اقدام کنیم
راهنمایی کنید,ممنون میشم

ج- چنانچه فاقد شغل و درآمد باشد و نتواند مشمول قانون حالت اشتغال و حقوق وظیفه شود بنیاد شهید باید به ایشان کمک معیشت پرداخت کند . پیگیری کنید. البته با توجه به درصد ایشان ابتدا حالت اشتغال و حقوق وظیفه را پیگیری کنید.

 

 

س - سلام  من از جانبازان جنگ تحمیلی ** این ماده 44اصلاحی شامل زیر 25درصد هم میشود  لطفا توضیح دهید؟
لطفا راهنمایی نماید به جانبازان 10درصدبا 24 ماه سربازی در جبهه که کارت ایثاردارم هدیه ایثار تعلق میگیرد ؟   و ازکجا باید پیگیری شود؟

ج- سوال را کامل کنید ماده 44 اصلاحی کدام قانون ؟
به جانبازان به نسبت درصد جانبازی هدیه ایثار تعلق می گیرد و باید از طریق رده خدمتی خود در نیروهای مسلح آن را پیگیری کنید.

 

 

س - با سلام، اینجانب مدت ۱۱ ماه حضور در جبهه غرب ،گردان عملیاتی صاحب‌الزمان با برگه تاییدیه هنگ ژاندارمری کردستان ،سنندج را در موقع خدمت سربازی دارم و در عملیاتی به مدت ۸ روز هم به اسارت نیروهای ضد انقلاب کومله در آمدم و اکنون بازنشسته وزارت دفاع هستم ، میخواهم بدانم آیا جزو ایثارگران قرار میگیرم و آیااین حضور در جبهه برای حقوق بازنشستگی و کسر خدمت سربازی پسرم میتوانم استفاده کنم و به کجا مراجعه کنم.  با تشکر.
ج- شما ایثارگر محسوب می شوید . برای حضور در جبهه حقوق بازنشستگی نمی دهند بلکه اگر معسر باشید می توانید در نوبت برقراری کمک معیشت قرار گیرید. در صورت اجرایی شدن کسر خدمت می توانید برای فرزندان از سابقه جبهه خود کسر خدمت بگیرید.

 

 

س - سلام وقت حضرتعالی بخیر .ایا پرسنل رسمی دولت که دارای 40درصد جانبازی می باشد ودر سال 81حالت اشتغال تایید شده اما همچنان بعنوان کارمند دولت است .حق اشتغال تعلق میگیرد در صورتی که تاکنون یک ریال از بنیاد تحت هیچ عنوانی چه پرستاری وچه اشتغال باتوجه به اینکه قطع پا هستم دریافت نکرده ام سوال ایا بنیاد قبلا باید حق پرستاری به من پرداخت میکرد.
دوم ایا بابت حق از کار افتادگی از 81به بعد به من تعلق میگیرد.اگر تعلق میگیرد بر عهده ی بنیاد است یا اداره مربوطه ممنون از راهنمایی حضرتعالی.

ج- چون از حالت اشتغال در دستگاه محل خدمت استفاده کرده اید برقراری حقوق حالت اشتغال در بنیاد مجوز قانونی ندارد.
حق پرستاری برای جانبازان 25 تا 49 درصد اخیرا" به تصویب مجلس رسیده است با اجرایی شدن آن حتما به شما با توجه به عارضه جسمی تعلق می گیرد . پیگیری کنید

 

 

س - سلام وقت حضرتعالی بخیر ممنون از لطفتون که جامعه ایثارگران را راهنما یی می کنید .حقیر چن سوال دارم خواهشا جوابم بدهید. جانباز 40درصد ورزمند دوران دفاع مقدس فرزند ازاده وجانباز هستم.اول چند سال قبل تغییر وضعیت شغلی از درمانی به اداری .بابت تغییر وضعیت شغلی ماهانه بیش از پانصد هزار تومان کسر گردید.دوم هیچ گونه حق نگهداری تاکنون نه از بنیاد نه از بهداشت درمان دریافت نکردم.خواهشا راهنمایی فرمائید چکار کنم.
ج- کاهش دریافتی شما بابت تغییر شغل و پست سازمانی باید جبران شود . حق پرستاری برای شما در سالجاری تصویب شده است که با ابلاغ آن توسط دولت باید پیگیرباشید.