تاریخ : 1396,دوشنبه 22 خرداد18:40
کد خبر : 53680 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بنیاد در درصد ایثارگران تجدید نظر می کند


بنیاد در درصد ایثارگران تجدید نظر می کند

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از تجدید نظر در درصد ایثارگران در صورت درخواست آنها، از سوی بنیاد شهید خبر داد.

فاش نیوز: نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از تجدید نظر در درصد ایثارگران در صورت درخواست آنها، ار سوی بنیاد شهید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر فراکسیون ایثارگران مجلس با حجت الاسلام و المسلمین شهیدی و قول مساعدت مسئولان بنیاد شهید یادآور شد: در این جلسه که با حضور رئیس بنیاد شهید و معاونان وی برگزار شد نمایندگان ایثارگر برخی از مشکلات و مطالبات موجود ازجمله بحث اشتغال فرزندان شاهد مطرح و قرار شد به جد پیگیری شود.

نماینده ایثارگر مجلس دهم متذکر شد: موضوع دیگری که مطرح شد بحث جامعه ایثارگری بود که نیازمند این است که یک بار دیگر پرونده آنها در مورد افزایش درصدشان مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار گیرد و در این راستا مقرر شد که شعبات استانی بنیاد شهید فعال تر شوند و افرادی که در مورد درصد خود معترضند اعتراض خود را کتبا ارائه دهند تا مورد رسیدگی کمیسیون قرار گرفته و جانبازی شان مورد معاینه و بازبینی قرار گیرد .

وی بحث درمان جانیازان و رفع مشکلات والدین شهدا که نیازمند توجه بیشتر بنیاد شهید است را از جمله موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان در این نشست اعلام کرد و اظهار داشت: قرار شد بنیاد شهید در اسرع وقت موضوع را پیگیری و نسبت به تامین اعتبارات لازم اقدام کند.

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای بحث سربازی فرزندان رزمندگان و ایثارگران قرار شد پیگیری های بیشتری انجام و خدمت مقام معظم رهبری نامه ای ارسال  و وزارت دفاع پیگیری و بنیاد شهید هم ورود کند .

به گفته نایب رئیس فراکسیون ایثارگران در نشست مشترک پیشنهاد شد که بنیاد شهید با دستگاه هایی مانند سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و مجموعه هایی که  دست اندرکار رسیدگی به خانواده شهدا هستند هماهنگی هایی انجام دهد تا سر کشی ها با هماهنگی انجام شود و به یک خانواده شهید چندین بار مراجعه نشود و از طرف دیگر برخی از قلم بیفتند.

حسینی کیا نماینده مردم استان کرمانشاه در پایان متذکر شد: در این نشست بحث مسکن خانواده های معظم شهدا و ایثارگران مطرح شد و با توجه به مشکلات اعتباری در این بخش قرار شد بنیاد شهید مساعدت بیشتری کند.

حسینی کیا در پاسخ به این سوال که چرا برای اجرای مصوبات ایثارگران، این همه اما و اگر وجود دارد اظهار داشت: متاسفانه یک دلیل آن به این موضوع بر می گردد که افرادی که خودشان در جبهه حضور نداشتند و حتی صدای شلیک یک گلوله را نشنیده اند امروز نمی دانند که رزمندگان با جان خود چه کار بزرگی را در جبهه ها ی جنگ انجام دادند.

 نماینده مردم سنقز کلیایی در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع حاصل امنیت امروز سینه سپر کردن این مجاهدان است، حال اگر در یک مصوباتی از حیث اداری به این عزیزان کمکی بشود برخی برای شان سخت می آید و این سخت آمد مال این است که تا الان احساس امنیت و آسایش داشتند و هیچوقت سایه ناامنی را حس نکرده و دلیل دوم این است که در جبهه ها حضور نداشتند و مجاهدت جانبازان و شهدا را از نزدیک درک نکرده اند.


کد خبرنگار : 18