تاریخ : 1396,چهارشنبه 24 خرداد14:38
کد خبر : 53713 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ارزشی سابق و واداده فرهنگی امروز!




نایب رئیس بی‌دقت مجلس گفت سند 2030 یک توصیه‌نامه است.
علی مطهری دیروز ساعاتی قبل از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند 2030 یونسکو را بی‌اعتبار بداند و از دور اجرایی خارج کند، گفته بود: سند 2030 چیزی نیست که کشور را تهدید کرده و بخواهد برنامه تعلیم و تربیت ما را تحت تأثیر قرار دهد و ما بخواهیم از آن برنامه بگیریم.
وی همچنین گفت: این سند یک توصیه‌نامه است که یونسکو به عنوان سازمانی مستقل آن را ارائه داده است.
وی در عین حال در تناقض با همین سخنانش گفت: کشور ما این سند را با حق تحفظ، یعنی هرکجا که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد، آن را اجرا نمی‌کنیم، پذیرفته است.
آقای مطهری گویا نمی‌داند «حق تحفظ» صرفاً در قراردادها و تعهدات الزام‌آور حقوقی معنا پیدا می‌کند و نه «توصیه‌نامه». ثانیاً اگر قرار بوده از این سند برنامه نگیریم برای چه «امضا» کردیم؟!
اصلاً امضای یک سند، جز برای اجرا یا اخذ برنامه است؟! ثالثاً اگر این سند «برنامه تعلیم و تربیت ما را تهدید نمی‌کند» پس چرا «با حق تحفظ، یعنی هر جا که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد، آن را اجرا می‌کنیم، پذیرفته شده است»؟! رابعاً یونسکو اگر مستقل است چرا همجنس‌گرایی را تصویب و تحمیل می‌کند و نمی‌تواند علیه این قبیل انحرافات ضدانسانی و ضد اخلاقی موضع بگیرد؟!
شایان ذکر است سند 2030 یونسکو، حاوی مفاد متعدد ضداخلاقی و ضداسلامی و در عین حال ناقض استقلال ملی است.
یادآوری می‌شود علی مطهری در پاسخ برخی اعتراض‌ها به تصویب برجام در 20 دقیقه در مجلس نیز گفته بود؛ «20 دقیقه برای بررسی و تصویب برجام زیاد بود»؛ حال آن که برجام حاوی تعهدات 8 تا 20 ساله است. بنابراین به نظر می‌رسد کسی که زمانی بر سر مراسم چهارشنبه سوری غیرتی می‌شد و مواضع تند می‌گرفت، اکنون کلاً به رگ بی‌خیالی و شل‌انگاری زده است.