تاریخ : 1396,یکشنبه 28 خرداد15:39
کد خبر : 53775 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

خانواده رزمندگان در برنامه ششم توسعه تسهیلات می گیرند



معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خانواده های رزمندگان براساس قانون برنامه ششم توسعه از تسهیلات ویژه ای بهره مند می شوند.

سعید عندلیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در فصل 16 قانون برنامه ششم توسعه با پنج ماده که مختص ایثارگران است، برای رزمندگان برخی از تسهیلات در نظر گرفته شده است چون تا پیش از این، رزمندگان این تسهیلات را دریافت نمی کردند.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در مورد سهمیه دانشگاه، خانواده های رزمندگان به ویژه فرزندان آنان می توانند از تخفیف شهریه دانشگاه ها بهره مند شوند.
عندلیبی با بیان اینکه رزمندگان 30 درصد تسهیلات مربوط به دانشگاه ها را می توانند دریافت کنند، اظهار کرد: اما این تسهیلات برای خانواده های شهدا 100 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: قانون برنامه ششم توسعه در مورد احراز جانبازی حکمی آورده است که رزمندگانی که از یگان مربوط تاییدیه درصد جانبازی بگیرند، بنیاد شهید موظف می شود که پنج درصد جانبازی به آنان بدهد در حالی پیش تر اینگونه نبود.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید ادامه داد: احکام مفصلی در برنامه ششم توسعه آمده است اما این احکام در حوزه ایثارگری به طور میانگین سالانه چهار تا پنج هزار میلیارد تومان ، منابع مالی نیاز دارد که این منابع را باید دولت تامین کند تا بنیادشهید آنها را اجرایی کند.
عندلیبی افزود: امیدواریم دولت بتواند با تامین منابع مالی ، بخش هایی از برنامه ششم توسعه در حوزه ایثارگری را برای کمک به این اقشار به اجرا بگذارد.
براساس آماربنیادشهید، تعداد جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند. همچنین حدود 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.
اجتمام**7268 **1776


منبع : ایرنا