تاریخ : 1396,یکشنبه 28 خرداد15:42
کد خبر : 53776 - سرویس خبری : اخبار

تشییع شهید مدافع امنیت در رشت



پیکر مطهرمدافع امنیت، سرباز گمنام امام زمان(عج) بسیجی شهید حسن عشوری صبح دیروز با حضور وزیر اطلاعات در رشت تشییع شد.

پیکر مطهرمدافع امنیت، سرباز گمنام امام‌زمان(عج) بسیجی شهید حسن عشوری صبح دیروز بر دستان مردان و زنان گیلانی در رشت تشییع شد.
سید محمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در سپاه ناحیه مرکزی رشت مبداء حرکت شهدای گیلان در مراسم تشییع نخستین شهید وزارت اطلاعات در مبارزه با جنایتکاران تکفیری حضور یافت و همراه با سایر اقشار مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان گیلان در مراسم بدرقه شکوهمند پیکر مطهر شهید امنیت در رشت شرکت کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز شنبه در جریان تشییع پیکر شهید حسن عشوری از سربازان گیلانی گمنام امام زمان(عج) در رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون وزارت اطلاعات بیش از 200 شهید، تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی با بیان اینکه شهید عشوری، پس از ضربه زدن وزارت اطلاعات به بیش از 120 تیم تروریستی، در مصاف با تروریست‌ها به شهادت رسید تصریح کرد: در طول چهار سال خدمت بنده در وزارت اطلاعات، شهید عشوری، اولین شهید داخل کشور است و شهیدان انصاری و پورکریمی، دو شهید مدافع حرم ما بودند که یکی از این شهدای مدافع حرم گیلانی است.
وزیر اطلاعات با اشاره به دعای امام راحل برای بسته نشدن در شهادت برای ملت ایران گفت: وقتی خون شهید و شهادت در رگ‌های جامعه اسلامی به جریان می‌افتد، حیات، پویایی، عزت، شکوه و سربلندی به جامعه ما هدیه می‌کند و همانا ما شهدایمان را از دست نداده‌ایم، بلکه شهیدان ما ماندگار شدند و ماییم که باید راه این شهدای عزیز را ادامه دهیم.
مردم استان گیلان دیروز بار دیگر نشان دادند در هر رنگ و لباسی با تأسی از رهبر و مقتدایشان آیت‌العظمی خامنه‌ای در صف مبارزه با دشمنان اسلام و ایران و ولایت حضور دارند و به رسم تجدید پیمان با آرمان‌هایی که بارها و بارها آن را امضاء کرده‌اند شهیدی دیگر را از معراج 8000 شهید گلگون کفن دفاع مقدس و مدافع حرم برای پرواز به آسمان بدرقه کردند.
همچنین شب شنبه مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید عزیز با حضور چند هزار نفری مردم استان گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد. در این مراسم که اقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان سخنرانی و ذکر مصیبت کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم در این مراسم علاوه بر حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان گیلان، حجت‌الاسلام پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از همکاران شهید در اداره کل اطلاعات استان گیلان حضور داشتند.
شهید حسن عشوری اهل شهرستان رودسر و از سربازان گمنام امام زمان(عج) بود که روز چهارشنبه 24 خردادماه 1396 در درگیری با تروریست‌های تکفیری در چابهار استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت رسید.
همچنین مراسم خاک‌سپاری پیکر مطهر این شهید والامقام عصر دیروز در زادگاهش شهرستان رودسر به سمت امام زادگان ماچیان برگزار شد