تاریخ : 1396,چهارشنبه 07 تير11:56
کد خبر : 53947 - سرویس خبری : هنر

خطاب به رییس صدا و سیما

خبری از فرهنگ ایثار و شهادت در ماه رمضان نبود!


خبری از فرهنگ ایثار و شهادت در ماه رمضان نبود!

متأسفانه همچنان به ساخت برنامه های ترکیبی با حضور مجری و خواننده، یا هنرپیشه و ورزشکاران مشغول می باشید و....

ابوافضل درخشنده

ابوافضل درخشنده - ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برادر گرانقدر جناب آقای دکتر علی عسگری سلام علیکم

 جسارتاً مرقومه ای در سال گذشته به صورت محرمانه تقدیم کردم که نه تنها جوابی دریافت نکردم! بلکه در خط مشی برنامه سازی آن رسانه ملی نیز تغییری مشاهده نکردم!

متأسفانه همچنان به ساخت برنامه های ترکیبی با حضور مجری و خواننده، یا هنرپیشه و ورزشکاران مشغول می باشید و آنتن الگوسازی برای نسل جوان کشور را به افرادی واگذار کرده اید که...!

 ثمرة چنین اقدامی متأسفانه فرهنگ حاکم در جامعه شده است و جوانان این نسل هیچ شناختی از هم سن های خود در اوایل جنگ هشت ساله ندارند! نگاهی به برنامه ها و سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان امسال بیاندازید!

  همچنان حضور بازیگران و خواننده ها در برنامه ها، پر زمان ترین آنتن رسانه ملی را در اشغال خود داشته اند! سریال های مناسبتی پخش شده خوشبختانه نسبت به سال گذشته از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده اما مناسب ماه مبارک رمضان نمی باشد!

  در کدام یک از سریال های پخش شده نامی از شعایر ماه رمضان برده شده است؟! در کدام یک از سریال ها در کشمکش آدمی با خود، نقطه پیرنگ گره گشایی، لب های خشک روزه دار شخصیت داستانی بوده است؟! در کدام یک از سریال ها در کشمکش آدمی با آدمی، پیرنگ انتخاب تمرین مبارزه با نفس شخصیت روزه دار سریال، معرفی گردیده است؟! و... اصلاً در کدام یک از سریال ها نامی از ماه مبارک رمضان برده شده است؟! مگر این سریال ها به مناسبت ماه رمضان از رسانه ملی پخش نشده است؟! چه هماهنگی ای بین فیلمنامه و ماه مبارک رمضان وجود داشته است؟!

   جسارت حقیر را عفو بفرمایید که الگو سازی و پیام رسانی با اجرای هنر فرهنگی مناسبتی در این یک ماه خودشناسی و خودسازی در رسانه ملی در حد صفر بوده است! قطعا" پخش ادعیه و قرآن جرء کارهای فرهنگی هنری قلمداد نمی گردد که یک پیام رسانی کاملا مستقیم است. زیاده جسارت است که اگر در خانه کس است یک حرف بس است...


کد خبرنگار : 17