تاریخ : 1396,پنجشنبه 08 تير13:00
کد خبر : 53971 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

ایثارگران شاغل، بسیجی بازنشسته و عدم اجرای قوانین!



س - چرا وزارت دفاع بخشنامه اجرا نمی کند؟
ج- احتمالا"‌منظور شما مصوبه مجلس درباره متولی شدن ساتا به عنوان نهاد پیگیری کننده تسهیلات رزمندگان در قوانین است. وزارت دفاع با گذشت چند ماه از تصویب قانون باید اهتمام جدی تری را در این رابطه داشته باشد و بیش از این رزمندگان را معطل اجرای قوانین نکند.

 

س - سلام ۱۵ ماه بسیجی در جبهه بودم و ۲۴ ماه خدمت سربازی درجبهه بودم وقتی به اداره ها برای کار می رفتیم، به ما می گفتن شما موجی هستید! یادم نمی رود به یک اداره رفتم برای کار، گفتن چرا رفتی جبهه؟ گفتم برای آب و خاک و اسلام. گفتن برو تا آنها به شما کار بدهند! حال هم که ۵۰سال داریم، رانندگی در شهر می کنم. خدارا ممنون هستیم.
در این بخشنامه که هست برای کسی که سر کار اداری و شرک نیست فکری شده. ما که ماشین پرایدی داریم در شهر مسافرکشی می کنیم. کسی تا به حال پرسی ازما سراغی نگرفت.
 

ج- یکی از ایرادات اساسی قوانین و مقررات مصوب که مجلس و دولت باید به آن توجه ویژه کنند اختلاف معناداری است که در بهره مندی ایثارگران مستخدم و غیر مستخدم وجود دارد. اغلب قوانین مصوب ناظر بر تسهیلاتی است که برای مستخدمین در نظر گرفته اند و از غیر مستخدمین غفلت شده است. در یک معادل سازی مجلس و دولت باید تمهیداتی پیش بینی کنند تا حداقل با در نظر گرفتن برخی تسهیلات برای غیر مستخدمین که در مشاغل آزاد فعالیت دارند جبران این کوتاهی در سال های گذشته بشود.

 

س - من الان 16ماه خدمت کردم. تو ارتشم. نیروهوایی اصفهان تو آموزشی رباط پام پاره شد. بعد 14ماه یه ماهه عمل کردم. خواستم ببینم آیا جانبازی بهم میخوره یا نه؟ اگه میخوره چه جوری دنبالش برم؟ دوم میتونم دیه بگیرم یا نه؟ کجا بایدبرم؟

ج- برابر قوانین نیروهای مسلح چنانچه  مجروحیت شما در آموزش رزمی باشد،‌ از مصادیق جانبازی خواهد بود و باید این موضوع را از طریق رده ای که در آن آموزش دیده اید پیگیری کنید.


س - جانبازان 70 درصد بسیجی بنا به گفته خودتان سال 96 بازنشسته می شوند. سال 64 در فاو مجروح شده ام.  حقوق که سه ماه از سال رفت زیاد نشد. فقط این را جواب دهید حضرت عباسی ببینم کمی از مشکلات حل می شود؟ ممنونم وتشکر فروان از شما

ج- ما در خدمت شما هستیم تا قوانین و مقررات را جهت اطلاع و آگاهی ایثارگران نشر دهیم. متاسفانه دستگاه های متولی در امور ایثارگران اعم از نیروهای مسلح و بنیاد در این زمینه کوتاهی می کنند و یکی از عوامل این کوتاهی عدم تامین اعتبار لازم از سوی دولت برای اجرای این قوانین است. ما هم مثل شما پیگیریم و به محض اطلاع ؛ اعلام خواهیم کرد.


کد خبرنگار : 23