جانباز رمضانعلی کاوسی- چرا حجاب؟
وقتی بیمار می شویم، نزد پزشک می رویم. هر دستوری که او می دهد مو به مو اجرا می کنیم تا زودتر بهبود یابیم. اعتقادمان بر این است که پزشک خیر و صلاح ما را بهتر از خود ما می داند، بنابر این تسلیم دستورات او می شویم.
وقتی ما دین اسلام و مذهب شیعه را برگزیده ایم و قرآن را به عنوان کتاب وحی قبول کرده ایم، این بدین معناست که می پذیریم تک تک آیات نورانی قرآن برای سعادتمند شدن ما نازل شده است. طبیعی ست تخطی از دستورات خداوند باعث می شود ما به سمت ضلالت و گمراهی پیش برویم و عاقبت به خیر نشویم.
یکی از آیات قرآن که متأسفانه این روزها از اهمیتش کاسته شده آیهٔ حجاب است. حجاب سرچشمهٔ کمال یک زن مسلمان است. خداوند طبق نص صریح قرآن حجاب را واجب دانسته تا زمینه های لازم برای رشد و کمال خانم ها فراهم شود.
حجاب مانند صدفی است که مروارید شخصیت زن را در خود نگه می دارد و نمی گذارد این گوهر با ارزش در بازار پرمخاطرهٔ انسان های هوسران به قیمت ارزان عرضه شود.
متأسفانه این روزها عده ای بدون توجه به دستور صریح قرآن مجید مسئلهٔ پوشش زنان و دختران را در جامعه یک امر شخصی قلمداد می کنند. با اینکه می دانند آمدن زنان و دختران جوان در خیابان و پاساژ و اداره و... با پوشش نامناسب بینندگان هرزه را به تحریک وا می دارد؛ اما به خاطر رسیدن به برخی از مقاصد خویش بر آیهٔ "لااکراه فی الدین" اصرار می-ورزند و این¬طور وانمود می کنند که «حکومت به زور زنان را وادار به داشتن حجاب می کند.»
در هر حال هرچه جامعه برهنه تر شود، زمینهٔ اقسام فسادهای اجتماعی هم بیشتر می شود. هرچه زنان و دختران ما با پوشش نامناسب تری در جامعه ظاهر شوند؛ گناه چشم چرانی بیشتر می شود. وقتی چشم چرانی زیاد شد به دنبال آن دوستی های نامشروع دختر و پسر هم زیاد شده و به دنبال آن گناهان بیشتری دامن جامعه را می گیرد. امام صادق(ع) میفرماید:
«نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطان است»
به نظر شما چرا رسانه های آن طرف آبی دایهٔ دلسوزتر از مادر شده و برای آزادی زنان ما از بند حجاب تلاش می کنند؟ واقعاً بد پوششی زنان و دختران ما چه سودی به آنها می رساند؟ چرا غربی ها از زنان محجبهٔ ما که با حجاب اسلامی و با اقتدار در محل کار خود و به طور کلی در جامعه ظاهر می شوند، می هراسند؟
توجه شما را به قسمتی از برنامههای استعمار انگلیس جلب مینمایم. استعمار معتقد است:
«باید کوشش فراوان کرد تا زنان مسلمان را نسبت به امر حجاب بیمیل نمود و در عوض آنها را به بیحجابی و رها کردن چادر علاقه مند ساخت. باید با دلایل و شواهد تاریخی ثابت کنیم که حجاب و پوشش از دوران بنیعباس متداول شده و صددرصد مورد تأیید اسلام نیست... پس از آنکه حجاب با تبلیغات وسیع از میان رفت، مأموران ما جوانان را به عشقبازی و روابط جنسی نامشروع با زنان غیرمسلمان تشویق کنند. این زنان باید کاملاً بی حجاب ظاهر شوند تا الگویی برای زنان آنها باشند.»
به این نتیجه می رسیم، هر چادری که از سر یک زن مسلمان برداشته شود، استعمار یک قدم به اهداف شوم خود نزدیکتر میشود. هرچه فرهنگ برهنگی در جامعهٔ ما بیشتر جا بیفتد، لوازم آرایشی، لباس های آنچنانی، وسایل غیرضروری منزل و... بیشتر وارد کشور ما می شود. وقتی این اتفاق افتاد، علاوه بر خارج شدن ارز از مملکت، فرهنگ حاکم بر کشور به سمت ابتذال، طلاق، اعتیاد و... سوق پیدا می کند.
خانواده های ما باید هوشیار باشند؛ غربی ها به بهانهٔ دفاع از آزادی اجتماعی و برای بهره کشی مدرن به شیوه های مختلف دختران و پسران ما را به سمت بی حجابی،هوسرانی، اعتیاد و بی قیدی سوق می دهند تا همچنان پایههای قدرتشان استوار بماند و البته از بازار هشتاد میلیونی کشور ما سودهای سرشاری به جیب بزنند.
طبیعی است که هرچه فرهنگ بدحجابی در جامعه گسترده شود، پسران ما از ازدواج و تشکیل خانواده سر باز می زنند. در چنین جامعه ای افراد می توانند به راحتی به لذات نامشروع خود دست یابند. هنگامی که شور و شوق جوانی رو به افول رفت جوان ما در سن بالا ازدواج می کند تا همسرش برای او فرزند به دنیا آورد و برایش کلفتی بکند.
خانواده های محترم، بیاییم از قرآن و کلام خداوند درس بگیریم. زنان و دختران خود را بیش از پیش به رعایت حجاب اسلامی دعوت کنیم. دختران ما باید به این باور برسند که داشتن حجاب نه تنها برای حضورشان در اجتماع محدودیتی ایجاد نمی کند بلکه به آنها شخصیت می بخشد. پوشش مناسب نه تنها مانعی بر سر راه خانم ها نیست بلکه به آنها شخصیت میبخشد. حفظ حجاب موجب آرامش و سکونت و استحکام خانواده و جامعه و بی حجابی موجب اضطراب، تزلزل و ناپاکی خانواده و جامعه میگردد.
به امید آنکه جامعهٔ شیعی ایرانی با تربیت انسان های پاک، باحیا و باحجاب، توطئههای انسان برانداز هوسران و شهوتپرست و لذتخواه را درهم بشکند و با سلاح تقوا و دیانت زمینه های ظهور امام خوبی ها حضرت بقیه الله(عج) را فراهم سازد.